آرشیو سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۸، شماره ۳۴۵۹
سیاست
۱۵
خبر آخر

تحریم در واکنش به ساقط کردن پهباد

شب گذشته به وقت تهران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم های تازه ای علیه ایران وضع کرد. این تحریم ها در واکنش به ساقط شدن پهپاد آمریکایی در آسمان ایران وضع شده اند.

به گزارش سی ان بی سی این تحریم ها بناست شخص مقام معظم رهبری و دفتر رهبری را «از دسترسی به منابع مالی کلیدی» محروم کنند. برخی منابع خبری گفته اند محمدجواد ظریف نیز به زودی در لیست تحریم های آمریکا قرار می گیرد. منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفته سه نفر از سرداران سپاه نیز در فهرست تحریم شدگان هستند: تنگسیری، حاجی زاده، خاکپور. همچنین 5 فرمانده دریایی هم تحریم شده اند. منوچین ادامه داد: در ادامه هفته، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز مشمول تحریم خواهد شد. او همچنین درباره صحبت های ترامپ مبنی بر اشتباهی ساقط شدن پهپاد گفت: کسانی که مسئول زنجیره فرماندهی هستند و تهدید کرده اند، تحریم شده اند، چه از این ماجرا خبر داشتند یا نه. او درباره همراهی متحدان آمریکا با این تحریم ها گفت به طور مشخص در این باره با آنها صحبتی نشده است.

روز گذشته انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال یاداشتی، به طور رسمی به ایران هشدار داده اند که در صورت توقف تعهدات برجامی تهران، جمهوری اسلامی با عواقب این عمل روبرو خواهد شد.