نگاهی به نمایش «دروغ»، نوشته فلوریان زلر و به کارگردانی آریان رضایی
دروغ این روزهای تئاتر ما
در شرایطی هستیم که آنچنان بیماری و دشواری تولید تئاتر در ایران (در دو شیوه عمده کمدی و نیمه موزیکال) رشد سرطانی کرده که نمی توان نقد را فارغ از دیدن این جریان به نگاهی در خود معطوف کرد. نقد «متن محور» و «اجراپسند» در این روزها چشم بستن بر حفره هایی است که روزبه روز بیشتر دارد اجرا ها را در خود می بلعد. شرایط به صحنه بردن تئاتر به شیوه خصولتی در ایران خود دروغ طنزآمیز آشکار/ پنهانی است؛ یعنی کاری که بتواند بازده اقتصادی و گردش مالی و «فایده» داشته باشد و حرفی نصفه ونیمه را هم به خورد مخاطب بدهد و از معیارهای دولتی هم عبور نکند. پس به جای تمرکز بر بحران ها و مسائل درونی و کمتر پرداخت شده مسیری
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.