آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۴
اجتماعی
۷

نامه وارده

مشکلات سند خانه ای که 15 سال است منتقل نمی شود / کمیسیون ماده 100 حکم تخریب می دهد شهرداری اجازه ساخت غیرقانونی!

15سال پیش یک واحد آپارتمان را در ناحیه 3 منطقه 15 تهران به صورت وکالتنامه ای خریداری کردم و قرار بر این بود که سند این ملک پس از صدور به نام من منتقل شود. اما پس از مدتی مالک اصلی که من با یکی دو واسطه ملک را از او خریده بودم اقدام به ساخت مغازه و تجاری سازی غیرقانونی در پارکینگ و تمام مشاعات این ساختمان مسکونی نمود.در پی این اقدام غیرقانونی که مشاعات ساختمان را به نفع مالک اولیه تبدیل به مغازه نمود، سنگ بزرگی بر سر راه صدور سند واحد مربوط به من قرار داده شد چرا که وقتی چنین تخلفی انجام شده باشد سند صادر نمی شود.پس از سال ها دوندگی و پیگیری، سال 93 حکم قلع و قمع بنای تجاری ساخته شده در این ملک از سوی کمیسیون ماده 100 صادر شد اما تا کنون اجرا نشده است، البته این ابهام جدی وجود دارد که اگر این قسمت با تخلف ساخته شده پس چرا شهرداری ممانعتی برای ساخت آن انجام نداده است و طی سال های گذشته مغازه مذکور مشغول فعالیت تجاری بوده، در واقع چطور می شود کمیسیون ماده 100 حکم تخریب بنایی را بدهد که در سکوت یا بی توجهی شهرداری به صورت غیرقانونی ساخته شده است و از سوی دیگر اگر تخلف محرز است چرا حکم صادر شده توسط کمیسیون ماده 100 اجرایی نمی شود؟!جالب اینکه بخشی از اسناد شکایات من در شهرداری نیز از بین رفته است و سه سال است منتظر یک وقت ملاقات از شهردار منطقه هستم. اینجانب حتی در مراجعات به شهرداری نیز توسط نگهبانی و عوامل شهرداری مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته ام. حال از مسئولان امر استدعا دارم صدای اقشار ضعیفی همچون من را که در شرایط بغرنج و بلاتکلیفی آزار دهنده قرار گرفته ام بشنوند و عدالت را رعایت کنند. نوری

وقتی کارگر از کوزه شکسته آب می خورد : کارگران ورزشگاه زیرمجموعه وزارت رفاه 4 ماه است حقوق نگرفته اند!

در هفته کارگر (اردیبهشت ماه) بود که به واسطه حضور و دیدار رئیس جمهور با کارگران به ورزشگاه شهید معتمدی یا کارگران در جنوب تهران و منطقه خزانه رفته بودم، از یکی از کارکنان و پرسنل خوش برخورد ورزشگاه کارگران پرسیدم حتما پاداش خوبی به شما دادند چون این چند روز یقینا تلاش زیادی برای آمادگی ورزشگاه کرده اید برای استقبال رئیس جمهور، یک لبخند تلخ و بی رمقی زد که نه آقا، عیدی مونو دادند امروز! فکر کردم روز کارگر را روز عید خود می دانند که خیلی زود به من فهماند که نه آقا، همون عیدی سال قبل! یعنی اردیبهشت ماه تازه عیدی گرفتند. از حقوق فروردین هم خبری نبود.چند روز پیش که دوباره رفتم برای ثبت نام فرزندم برای کلاس شنا در همان ورزشگاه معتمدی، یادم آمد که کارکنان معتمدی عیدی را بعد از عید گرفته اند. این سوال در ذهنم به وجود آمد که وزارت کار که خودش قانون برای همه دستگاه ها و تشکیلات کارگری می نویسد چرا؟! از سر کنجکاوی با دو سه نفر از بچه های آنجا دوستانه صحبت کردم؛ گفتند حقوق بعد از عید را نیز تا حالا نگرفته اند! یعنی از فروردین تا خرداد می شود سه ماه، الانم که ماه چهارم هستیم. سوالم از وزیر رفاه آقای شریعتمداری این است که واقعا خبر دارید این بندگان خدا چطور زندگی می کنند؟وقتی زنگ زدم و سوال کردم از یکی از کارشناسان در وزارت کار گفت که مجموعه های ورزشی و تفریحی ما بیشتر کارکنان خود را پیمانی گرفته اند ولی داریم افرادی که چندسالی است به همین صورت کار می کنند.مجموعه های ورزشی و تفریحی هم باید خودگردان باشند و خرج خود را در بیاورند و هزینه همان جا کنند و حقوق پرسنل را بدهند. جست وجو کردم و دیدم کارگران ورزشگاه های زیادی در کشور دارند به اضافه چند مجموعه تفریحی و اقامتی در بندر انزلی، مشهد مقدس، قم، مهدی شهر سمنان و مریوان.

یعنی کارکنان این مجموعه ها که پیمانی هستند چهار ماهه حقوق نگرفته اند؟!

آقای وزیر کار؛ شما خودتان را یک لحظه جای این عزیزان بگذارید. خداوکیلی هیچکدام گلایه ای نکردند و فکر نکنید طوماری نوشتند و اصلا نیاز به این حرف ها نیست. کافی است یک مامور بفرستید مجموعه کارگران در خزانه و از دم در تا دفتر مدیر مجموعه سوال کند حقوق گرفته اید؟ چند ماه شده؟

اگر بنا را بر گفته کارشناسان و متولیان بگذاریم که حقوق پرسنل باید از درآمد خود مجموعه ها باشد این سوال مطرح می شود که مجموعه معتمدی که 50 سال پیش ساخته شده و هرچقدر هم درآمد داشته باشد باید هزینه حفظ و نگهداری خود کند چطور می تواند حقوق 40 یا 50 نفر پرسنل خود را تامین کند؟ فکر کنید در مهدی شهر سمنان آیا درآمد مجموعه کارگری آن قدر هست که بتواند هزینه حقوق و تعمیر و نگهداری کند؟شما که مدافع حقوق کارگران هستید یک راه حلی پیدا کنید و این بندگان خدا را از این وضعیت درآورید. شنیدیم اضافه کارشان هم از سال گذشته قطع شده. هر کی هم راضی نیست به ایشان می گویند بفرما تسویه. وضعیت فعلا همین است! دوست دارید همین کارکنان دو سال بعد رو به روی ورزشگاه داخل همان پارک قاطی بقیه معتادان شوند؟ (دور از جان کارکنان شریف مجموعه معتمدی). چه تفاوتی است بین این کارگر مجموعه معتمدی با همکارش که در ساختمان 10 طبقه وزارت کار واقع شده؟ چرا آن کارگر همه مزایا را که حق قانونی اوست بگیرد اما اینها مزایا که نمی گیرند بماند 4 ماه است حقوق هم نگرفته اند؟ اگر خبر دارید از اوضاع این چند نفر و سکوت کرده اید که واویلا و اگر هم خبر ندارید این عذر بدتر از گناه است.