آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۰۸
ورزشی
۱۵

واژه «تمرینی» راه حلی برای فرار موقت فدراسیون فوتبال از محرومیت

گروه ورزش: فشارهای فیفا و در راس آن جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران بیشتر و بیشتر می شود.

رئیس فیفا در جدیدترین اقدام خود نامه ای به فدراسیون فوتبال ارسال کرد و هشدار داد که در صورت ادامه ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ها، حضور ایران در مسابقات مقدماتی رقابت های جام جهانی با مشکل روبه رو خواهد شد و در حقیقت این نامه فیفا اولتیماتوم جدی به فوتبال کشورمان بود. در این میان، فدراسیون فوتبال برای آمادگی تیم ملی المپیک در راه رسیدن به المپیک 2020 توکیو دیدار دوستانه ای با تیم ملی بزرگسالان در نظر گرفت و در حالی که در چند روز اخیر اخباری مبنی بر حضور بانوان در استادیوم آزادی برای تماشای این دیدار رسمی (که دیروز برگزار شد) منتشر شده بود و مسئولان فدراسیون برای تحقق این موضوع با مسئولان مربوطه نامه نگاری کرده بودند اما موفق نشدند مجوز حضور بانوان را بگیرند.

عدم حضور بانوان در یک بازی رسمی مصادف بود با تهدید یا شاید محرومیت فوتبال ایران. به این دلیل فدراسیون برای فرار از تهدید فیفا تصمیم گرفت که این دیدار تنها با حضور اصحاب رسانه بدون حضور هواداران برگزار شود و از واژه «تمرینی» در سایت خود استفاده کرد تا بر این نکته تاکید کند که در یک بازی تمرینی، لازم نیست تماشاگران به ورزشگاه بیایند. مسئولان فدراسیون خوب می دانند که شاید این راه حلی موقت برای فرار فدراسیون فوتبال از احتمال محرومیت و تعلیق باشد و باید این موضوع یکبار برای همیشه حل شود. ادامه بسته ماندن درهای ورزشگاه ها به روی بانوان، می تواند چالش فیفا و فدراسیون فوتبال را جدی تر و اینفانتینو را مجبور به تهدید دوباره فوتبال ایران کند. البته به نظر می رسد مهدی تاج و فدراسیون فوتبال می توانستند از این فرصت استفاده و بازی کم اهمیت دوستانه بین این دو تیم ملی را با حضور خانواده ها برگزار کنند تا ضمن دور کردن تهدیدهای فیفا، خانواده ها نیز پس از چند ماه دوری دوباره بتوانند رنگ ورزشگاه آزادی را ببینند اما به هر حال فدراسیون تنها درخصوص این موضوع مهم و خاص تصمیم گیرنده نیست و باید از نهادهای دیگر مجوز بگیرد.