آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۰۸
ورزشی
۱۵
ویژه

حذف و بازگشت نام ایران به رنکینگ لیگ قهرمانان

در روزی که فدراسیون فوتبال ایران با ترتیب دادن یک دیدار دوستانه میان تیم ملی بزرگسالان و تیم امید به دنبال فراهم کردن شرایط مناسبی برای این دو تیم و انجام تدارک لازم بود، یک اتفاق شوک آور باعث شد تا ابهامات زیادی ایجاد شود. دیروز کنفدراسیون فوتبال آسیا در سایت رسمی خود نام کشور ایران را از جدول رده بندی برای تیم های باشگاهی حذف کرد و دقایقی بعد برخی سایت های معتبر نیز این اقدام را تکرار کردند.

بحث تعلیق احتمالی فوتبال ایران باعث شد تا دپارتمان امور بین الملل فدراسیون در اطلاعیه ای توضیحاتی ارائه کند: «با توجه به مشکل ایجاد شده در صفحه رنکینگ AFC تماسی با راوی کومار، مدیر فدراسیون های عضو و اتحادیه های منطقه ای درخصوص موضوع حذف نام ایران از جدول رنکینگ مسابقات باشگاهی در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتیم. او ضمن اظهار تاسف بابت مشکل پیش آمده، عنوان کرد که مراتب در دست بررسی است و اقدامات لازم برای رفع این مشکل به عمل خواهد آمد.» سهیل مهدی، رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ هم درباره شایعه تعلیق فوتبال ایران از سوی AFC به تسنیم گفت: «این خبر درست نیست و تا این لحظه هیچ اخطاری از سوی فیفا یا AFC به ما مبنی بر تعلیق یا خطر تعلیق ارسال نشده و بعید می دانم این قضیه صحت داشته باشد. اینکه نام ایران از فهرست رده بندی باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف شده هم فقط یک اشتباه تایپی بوده و اتفاق خاصی رخ نداده است.»

پس از پیگیری ها عصر دیروز نام ایران به رده بندی کنفدراسیون فوتبال آسیا بازگشت. گفتنی است، حذف نام ایران باعث منتشر شدن اخباری مبنی بر تعلیق فوتبال ایران شده بود.