آرشیو سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۴
صفحه آخر
۱۲

عملیات بزرگ در 10 شهر آمریکا برای دستگیری و اخراج پناهجویان

پناهجویان همزمان با آغاز عملیات ماموران اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در 10 شهر بزرگ این کشور، ضمن جمع آوری مواد غذایی برای چند روز، پرده های خانه های خود را از ترس شناسایی شدن، کشیده و چراغ های منازلشان را خاموش کرده اند.

گروه «ائتلاف مهاجران» ضمن انتشار بیانیه ای اعلام کرده: «پس از آنکه ماموران اداره مهاجرت و گمرک در نزدیکی فرودگاه بین المللی میامی دیده شدند، مهاجران در خانه هایشان پناه گرفته اند اما هیچ دستگیری گزارش نشده است... آنان مواد غذایی ذخیره می کنند و قصد دارند با پرده های کشیده و چراغ خاموش در خانه هایشان بمانند. برخی هم به سر کار خود نمی روند و در خانه مانده اند».

بر اساس گزارش های منتشر شده، فعالان مهاجرتی در ایالت کلورادو که جمعیتی به نام «شبکه واکنش سریع کلورادو» برای خود دست و پا کرده اند، می گویند گزارش های تایید نشده ای از دستگیری سه تن در شهر «دنور» وجود دارد.همزمان با بالا گرفتن تنش ها، ده ها کلیسا در لس آنجلس اعلام کرده اند که مهاجران نگران نباشند چون آنها به خانواده های مهاجران پناه می دهند.

«مت البنس»، مدیر موقت اداره مهاجرت و گمرک در این زمینه به شبکه خبری «فاکس نیوز» گفته: «ما در حال انجام اقداماتی علیه اشخاص خاصی هستیم که باید در دادگاه مهاجرتی حاضر می شدند. این افراد از سوی قضات مهاجرتی محکوم و حکم خروج آنان صادر شده است... این عملیات خانواده هایی را هدف قرار داده که به طور غیرقانونی وارد کشور شده و اکثرا در دادگاه رسیدگی به مهاجرتشان حاضر نشده اند».

فعالان حقوق مهاجران اما در مقابل می گویند، این پناهجویان در بسیاری از موارد، اطلاعیه تاریخ برگزاری دادگاه خود را دریافت نمی کنند. این عملیات علیه مهاجران از اواخر روز شنبه آغاز شده و بیشترین تمرکز را در شهرهای شیکاگو، لس آنجلس و میامی داشته است. «بیل دبلاسیو»، شهردار نیویورک که نامزد دموکرات انتخابات 2020 است، درخصوص این اقدام غیر انسانی اظهار نظر کرده و گفته :«این یک حرکت سیاسی از سوی ترامپ است. او یک نهاد دولتی آمریکا را سیاست زده کرده تا به پیروزی خود در انتخابات آینده کمک کند».