آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۷
شهرستان ها
۷

6 مفسد اقتصادی در اصفهان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری 6 مفسد اقتصادی که با ترغیب مردم به پرداخت وام بدون ضامن توانسته بودند رقمی بالغ بر 927 میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.

سرتیپ مهدی معصوم بیگی، گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در تحقیقات وسیعی که توسط کارآگاهان صورت گرفت مشخص شد، شاکیان اقدام به دریافت وام کم بهره کرده و در قبال آن چکی با رقم بالاتر از مبلغ وام به عنوان ضمانت در اختیار افراد وام دهنده قرار دادند. وی اضافه کرد: در ادامه متهمان علاوه بر دریافت اصل مبلغ بدهی و سود آن با تغییر در مفاد قرارداد اقدام به دریافت سودی بیش از مبلغ مورد توافق کرده و برای قانونی جلوه دادن کار خود چک ضمانت را به مرجع قضائی ارجاع و بر اساس آن حکم توقیف اموال شاکیان را می گرفتند. وی عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات توسط کارآگاهان، پرونده این افراد توسط کارشناسان به صورت دقیق مورد بررسی و محاسبه قرار گرفت که در نهایت کذب بودن ادعای متهمان تایید و مشخص شد افراد مذکور با این شیوه توانسته اند رقمی بالغ بر 927 میلیارد ریال را به صورت غیر قانونی دریافت کنند.