آرشیو شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸، شماره ۹۵۴۵
شهرستان ها
۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خبر داد: مشاهده دو مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در اردبیل

اردبیل- خبرنگار رسالت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در سطح استان 4 مورد مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شد که پس از انجام آزمایش های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت بود.

قدرت اخوان اکبری در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در سطح استان چهار مورد مشکوک ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو شناسایی شد که پس از انجام آزمایش های فنی و تخصصی ابتلای دو نفر از این افراد به تب کریمه کنگو مثبت بود.

وی بیان کرد: از این دو نفر یک نفر بر اثر عوارض ابتلا به بیماری جان خود را از دست داد اما نفر دوم با توجه به مراجعه بموقع تحت درمان قرار دارد و تلاش می شود تا اقدامات درمانی این فرد منجر به رفع خطر این بیماری شود.ایشان افزود: این بیماری یک بیماری خطرناک محسوب می شود که با علائمی نظیر تب ناگهانی، ضعف، سردرد، درد شدید در ناحیه پشت و کمر آغاز شده و امکان خونریزی لثه و بینی در آن وجود دارد.

اخوان اکبری با بیان اینکه این بیماری از حیوان به انسان منتقل شده و به سختی درمان می شود، تصریح کرد: تشخیص این بیماری تنها از طریق آزمایش خون بوده و در 50 درصد موارد ابتلا منجر به مرگ فرد می شود. وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شغل تعداد زیادی از جمعیت استان در امور دامداری بوده احتمال ابتلا به این بیماری در استان بالا بوده و انتظار می رود دامداران در کنار رعایت موارد بهداشتی و هشدارهای ارائه شده در صورت بروز علائم این بیماری هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گیرند.