آرشیو یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸، شماره ۷۱۱۲
سیاسی
۲

سامانه ثبت اموال مسئولان آماده اجرایی شدن است

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت سامانه ثبت اموال و دارایی های مسئولان، گفت: طراحی این سامانه تقریبا تکمیل شده و در زمینه نوع بانک اطلاعاتی قرار است با شرکت های دانشگاهی امنیتی مشورت شود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری در جریان بازدید از نمایشگاه الکامپ افزود: مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مسئول ایجاد این سامانه است، در حال حاضر طراحی این سامانه تقریبا تکمیل شده است. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: نوع بانک اطلاعاتی که قرار است اموال مسئولان در آن ثبت و ضبط شود با شرکت های دانشگاهی امنیتی مورد مشاوره قرار گرفته است تا امنیت لازم در سامانه دیده شود. همچنین با شرکت هایی گفت و گو شده که بعد از راه اندازی سامانه، یک پایلوت راه اندازی می شود. این پایلوت در شبکه ملی عدالت راه اندازی خواهد شد که از طریق اینترنت دسترسی ندارد تا ما مطمئن شویم امنیت این سایت تضمین شده است. وی تصریح کرد: بعد از اینکه از این پایلوت در شبکه ملی عدالت پاسخ گرفتیم، پروژه دیگری به صورت هم عرض تعریف شده که احیانا اگر برای برخی از شهروندان حضور در دادگستری مشکل است، بتوانیم با تضمین امنیت از طریق شبکه اینترنت نیز این دسترسی را بدهیم.

شهریاری افزود: طرح دوم از امنیت بالایی برخوردار است و با استفاده از زیرساخت زبان برنامه ریزی جاوا ان شاءالله تضمین بیشتری برای امنیت خواهیم داشت. به محض اینکه این سایت راه اندازی شود، از طریق اینترنت این سامانه در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت، اما قبل از آن و تا دستیابی به سامانه ای که تضمین امنیت لازم را داشته باشد، این سامانه در شبکه ملی عدالت در داخل دادگستری ها راه اندازی خواهد شد و از قضات و همکاران خود کار را شروع خواهیم کرد و کار پایلوت می شود، ان شاءالله تا یک ماه دیگر پایلوت اولیه این کار افتتاح خواهد شد. وی گفت: سامانه ثنا بعد از شبکه بانکی بزرگ ترین شبکه گسترده ملی قوه قضائیه است که مجموعه اطلاعات پیرامون پرونده های دستگاه قضایی از طریق این شبکه ثبت و ضبط شده است.