آرشیو دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۲۳۹
شهرستان ها
۷

همدان چهارمین استان سالمند کشور است

همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه 10 درصد از جمعیت استان همدان را سالمندان تشکیل می دهند گفت: استان با داشتن 178 هزار و 700 نفر سالمند، چهارمین استان سالمند کشور به حساب می آید.

حمیدرضا الوند در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ایجاد زیرساخت ها برای بازگرداندن معتادان بهبود یافته به اجتماع، گفت: برای افراد بهبود یافته یک مرکز تولیدی پوشاک در کبودرآهنگ با ایجاد اشتغالزایی 23 نفر و سرمایه گذاری 10 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح طرح ها در هفته بهزیستی برای 200 نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود تصریح کرد: تاکنون 13 مجوز صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه اشتغال همدان جزء 4 استان برتر در کشور معرفی شده است ادامه داد: بهزیستی استان توانست در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

الوند خاطرنشان کرد: در بخش گرانی مسکن، استان همدان رتبه پنجم را داراست و این موضوع فشار زیادی را به اقشار کم درآمد وارد می کند و مسئولیت ما را برای رفع مشکلات دوچندان می کند. وی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست سال 38 کودک کار شناسایی و پذیرش شدند افزود: تا قبل از سال 96، صد درصد کودکان کار جنس مذکر بودند و این در حالی است که از سال 96 به بعد در بین کودکان کار جنس مونث نیز وجود دارد.