آرشیو چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰، شماره ۳۹۷۱
جهان
۸

رویداد

تشدید سرکوب ها در میانمار

خونتای حاکم میانمار با افزایش فشارها علیه چهره های مشهور و سرشناس این کشور که از اعتراضات سراسری علیه غصب قدرت ارتش حمایت می کنند، فهرستی از افراد تحت پیگرد منتشر کرد و به آنها هشدار داد.

هشدار چین به ژاپن

وزیر خارجه چین در آستانه برگزاری نشست چند روز دیگر آمریکا و ژاپن، به توکیو نسبت به متحدشدن با واشنگتن با هدف مقابله با پکن هشدار داد.

نگرانی بولتون از رابطه چین  و اروپا

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نسبت به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری چین با برخی کشورهای اروپایی ابراز نگرانی کرد. او در مصاحبه با شبکه رادیو تلویزیونی دولتی «ان.آر.کی» نروژ نسبت به هرگونه انعقاد توافق نامه تجارت آزاد میان نروژ با چین ابراز نگرانی کرد و به هم پیمانان واشنگتن هشدار داد.

سفر محرمانه هیئت سعودی به اردن

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام عالی رتبه اطلاعاتی در خاورمیانه که دولتش حوادث اردن را پیگیری کرده، نوشت، یک هیئت سعودی عالی رتبه به ریاست وزیر خارجه این کشور در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد اردن شد. این مسئولان سعودی در جریان دیدارهای متعدد با همتایان اردنی خود خواستار آزادی باسم عوض الله، رئیس اسبق دفتر سلطنتی اردن شدند.

تخلیه قسمتی از پایگاه نظامی عین الاسد

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور، از ائتلاف بین المللی تعدادی تجهیزات، برج های مراقبت، کنترل دوربین های حرارتی و چند ژنراتور در پایگاه هوایی عین الاسد را تحویل گرفته اند.