آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۵۷۴۰
بازار نفت
۱۴
خبر شرکت ها

در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی محقق شد: دریافت تندیس نقره ای توسط نفت بهران

گروه شرکت ها : شرکت نفت بهران در هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در بازه امتیازی 751 تا 800 موفق به کسب تندیس نقره ای دو ستاره شد و شرکت های پتروپالایش کنگان، گاز استان کرمانشاه، مجتمع گاز پارس جنوبی - پالایشگاه چهارم در بازه امتیازی 700 تا 750 تندیس نقره ای تک ستاره دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، همایش «هشتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی» هفتم خرداد ماه با حضور مسوولان، مدیران ارشد و متخصصان حوزه انرژی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار و از برگزیدگان با اهدای تندیس های نقره ای و برنزی تجلیل شد. در هشتمین همایش جایزه ملی مدیریت انرژی، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با موضوع راهکارهای انقلاب صنعتی 4 در مدیریت و ارتقا بهره وری انرژی به سخنرانی پرداخت. وی ضمن بیان سابقه و تجربه سازمان مدیریت صنعتی در طراحی و اجرای نظام های رتبه بندی و بر گزاری جوایز ملی اظهار کرد: نظام های رتبه بندی عامل محرک در افزایش قابلیت رقابت پذیری افزایش سودآوری با تکیه بر توانمندی داخلی؛ افزایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف ها و ارتقای توانمندسازی و حرکت به سوی توسعه هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اهداف جایزه ملی مدیریت انرژی را مدیریت منابع و مصارف انرژی و افزایش سودآوری از طریق افزایش بهره وری منابع انرژی ارزیابی کرد و درخصوص برخی از زمینه های مهم کاربرد فناوری های انقلاب صنعتی4 در مدیریت انرژی گفت: بهینه سازی مصرف انرژی همیشه یک روش موثر برای کاهش هزینه ها بوده است که با استفاده از فناوری های انقلاب صنعتی 4 و به دنبال آن تحول دیجیتالی ایجادشده بسیار افزایش می یابد. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی افزود: اینترنت انرژی کنترل توزیع شده هوشمند را از طریق تراکنش های انرژی بین کاربران خود پیاده سازی می کند. این الگوی جدید تولید انرژی یک شبکه هوشمند را توسعه می دهد و هماهنگی و بهینه سازی در سیستم کلان انرژی را، بهبود می بخشد.

وی یادآور شد: منابع انرژی توزیع شده به واحدهای تولیدی برق یا گرما اغلب کوچک تر اشاره دارد که در سمت مصرف کننده کنتور قرار دارند. در چارچوب این مفهوم، واحدهای تولید برق کوچک و متوسط به عنوان مولدهای انرژی پراکنده عمل می کنند. علاوه بر این، هزینه های تولید انرژی را کاهش می دهد و از ظرفیت تولید انرژی موجود استفاده بهینه می کند. مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جمع بندی سخنان خود اظهار کرد: ایران با وجود 300 روز آفتابی و متوسط تابش 5/4 تا 5/5 کیلووات ساعت بر متر مربع در زمینه بهره مندی از انرژی خورشیدی از پتانسیل بالایی برخوردار است. ارائه سناریوی نقشه راه انرژی های تجدیدپذیر از سوی آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و تاکید بر سهم 30درصدی این نوع انرژی در سبد انرژی جهان تا سال 2030، کشورمان را به سوی بهره برداری انرژی تجدیدپذیر رهنمون می سازد.