آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
ورزشی
۲۱

از ورزش چه خبر؟

مجرد همبازی غفور در راپیدو

علی اصغر مجرد سرعتی زن تیم ملی والیبال هم برای فصل جدید در تیم راپید بخارست رومانی توپ می زند. مجرد که نیم فصل قبل با بدبیاری تمام و مصدومیت پایش، به خاطر درمان همراهی ایفا سرام در لیگ را از دست داد، حتی ترجیح داد برای لیگ ملت ها هم همراه تیم ملی نباشد. در حالی که همه ملی پوشان برای بازی در لیگ های سطح یک اروپا تقلا می کنند، اما علی اصغر مجرد فصل جدید را در اروپا و لیگ درجه دو رومانی بازی می کند. باشگاه راپیدوبخارست. هرچند علی اصغر مجرد روزه سکوت گرفته، اما باشگاهش سه روز بعد از اعلام رسمی توافق با امیرغفور پشت خط زن ایرانی، دیروز خبر قرارداد با سرعتی زن جوان ایرانی را هم در صفحه اش منتشر کرد.

برنز میکس خواهر و برادر تیرانداز

خواهر و برادر ایرانی مدال برنز تراپ میکس اهداف پروازی جام جهانی قزاقستان را صاحب شدند. مرضیه و محمدحسین پرورش نیا دو تیرانداز ملی پوش اهداف پروازی در آخرین روز جام جهانی اهداف پروازی آلماتی بعد از قزاقستان و ترکیه با 137 امتیاز مدال برنز تراپ میکس را به دست آوردند. شیوا فر ح پور و محمد بیرانوند دیگر نفرات تیم میکس ایرانی اما با 130 امتیاز مقامی بهتر از یازدهمی نگرفتند. نریمان نیکخو سرمربی آنها مدال برنز را به فال نیک می گیرد: «مدال برنز تیم خواهر و برادر پرورش نیا در جام جهانی شروع خوبی است تا از این به بعد اهداف پروازی ها از مسابقات با دست پر برگردند. البته هدف این مسابقه کسب مدال نبود. امیدوارم اهداف پروازی کم کم به سهمیه المپیک نزدیک شود.»

محبی باز هم آسیب دید

یدالله محبی، قهرمان کرمانشاهی کشتی آزاد ایران باز هم آسیب دید. او که سال گذشته در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در مبارزه با امیررضا معصومی رباط پاره کرده بود و نزدیک به یک سال از حضور در میادین دور شد، با توجه به موجه بودن غیبتش در چرخه انتخابی سال 2023، مجوز شرکت در جام تختی را گرفت. ولی باز در مصاف با معصومی شکست خورد و در مبارزه سوم پنجمی با امین طاهری حاضر نشد. محبی در این باره گفت: «در کشتی با معصومی پایم کمی درد گرفت، همان زانویی که جراحی کرده بودم. چون ترمیم صددرصدی اتفاق نیفتاده بود، ترسیدم باز هم دچار پارگی شود. حالا به کرمانشاه برگشتم و قرار است این هفته به تهران بیایم تا وضعیتم مشخص شود.»

خسروی وفا در شورای عالی ورزش

رئیس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک با حکم رئیس جمهور عضو شورای عالی ورزش و تربیت بدنی شدند. محمود خسروی وفا و غفور کارگری روسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک دیروز با حکم سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، به عنوان اعضای شورای عالی ورزش و تربیت بدنی منصوب شدند.

کاظمی بهترین ریباندر وابا شد

ارسلان کاظمی، ملی پوش تیم ذوب آهن تنها نماینده ایران در میان برترین های بسکتبال سوپر لیگ غرب آسیاست. با پایان یافتن لیگ غرب آسیا، فیبا آسیا مبادرت به انتخاب بهترین های این رقابت ها کرد که ادگار سوسا، ستاره نفت عراق با میانگین 34،7 امتیازی در 7 بازی انجام شده در صدر جدول امتیازگیری ایستاد. ارسلان کاظمی از ذوب آهن هم با 11،2 پیشتاز این منطقه از نظر ریباند است. ستاره ایرانی اولین بازیکن تاریخ سوپر لیگ بود که در یک بازی 20 ریباند را به دست آورد، اگرچه در دیدار رده بندی مقابل باشگاه بیروت شکست خوردند.

قول FIVB برای حل مشکل ایران

آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، بعد از اعتراض ایران، قول پیگیری و حل مشکل ویزای امریکای سه بازیکن ایرانی را داد. داورزنی بعد از اینکه سفارت امریکا به امین اسماعیل نژاد، آرمان صالحی و اسماعیل مسافر سه ملی پوش والیبال ایران برای هفته سوم دور مقدماتی ویزا نداد، به فدراسیون جهانی اعتراض کرد که آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی در نامه ای به محمدرضا داورزنی علاوه بر دلجویی به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده، اعلام کرد FIVB شخصی را برای پیگیری پرونده ایران در امریکا استخدام کرده و به صورت مستقیم پیگیر حل این مشکل است و از داورزنی خواست با صبر بیشتر و افزایش همکاری همه جانبه برای برطرف کردن موانع همکاری کند.

چهارشنبه؛ رونمایی از مسافران ژاپن

بهروزعطایی چهارشنبه از ترکیب تیمش برای هفته اول لیگ ملت ها رونمایی می کند. سید محمد موسوی، محمد فلاح، مهدی جلوه، محمد ولی زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل نژاد، علی حاجی پور، بردیا سعادت، محمدرضا حضرت پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، احسان دانش دوست، شهروز همایونفرمنش، محمد جواد معنوی نژاد و میثم صالحی 17 اردونشینی هستند که از دیروز آخرین تمرینات را در تهران برای خودنمایی قبل از هفته اول لیگ ملت ها انجام می دهند. سرمربی تیم ملی چهارشنبه با پایان تمرینات 14 مسافر ناگویای ژاپن را انتخاب می کند.تیم ملی والیبال پنج شنبه 11 خرداد ماه راهی ژاپن می شود.

درستکار به ساری می رود

پژمان درستکار و کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد روز یازدهم خرداد به ساری می روند. با توجه به اینکه غالب اردونشینان آزادکار را کشتی گیران مازندرانی تشکیل می دهند، استارت برنامه های آماده سازی این تیم برای شرکت در تورنمنت رنکینگ دار مجارستان و پس از آن مسابقات جهانی و بازی های آسیایی با رفتن کادرفنی تیم ملی به یکی از دو شهر قائمشهر یا ساری استارت می خورد تا تست های آمادگی جسمانی از کشتی گیران آنجا گرفته شود. آغاز اردوی رسمی هم احتمالا از 23 خرداد در کمپ تیم های ملی خواهد بود.

قهرمانی پاریس با درخشش پسر ناخلف

پاری سن ژرمن در پایان یک فصل معمولی، قهرمان لوشامپیونا شد؛ لیونل مسی خار چشم هواداران پاریس گل قهرمانی را به ثمر رساند تا احتمالا جدایی اش از پاریس را با تودهنی به دشمنان خودی جواب دهد. پاریسی ها در هفته ماقبل پایانی با تساوی مقابل استراسبورگ قهرمانی خود را مسجل کردند تا با 4 امتیاز اختلاف نسبت به لانس، فصل بد خود را با قهرمانی تمام کنند. آنها حالا با 11 قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ فرانسه هستند.

مسی ستاره آرژانتینی پاریسی ها در پایان فصلی پرحادثه، با این قهرمانی در کنار دنی آلوز به پرافتخارترین بازیکن تاریخ با 43 جام تبدیل شد.

او همچنین با گلزنی مقابل استراسبورگ باز هم کریستیانو رونالدو رقیب همیشگی خود را کنار زد تا بهترین گلزن تاریخ 5 لیگ معتبر اروپایی شود.

کیلیان امباپه هم که بیشترین نقش را در قهرمانی پاری سن ژرمن در فصل جاری داشت؛ با 21 گل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد.