آرشیو دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲، شماره ۸۱۹۶
حوادث
۱۶

حوادث کوتاه

کلاهبردار حرفه ای را شناسایی کنید

پلیس برای دستگیری کلاهبردار فراری با انتشار تصویر بدون پوشش متهم از مردم برای بازداشت او کمک خواست. متهم به نام کیوان مروتی به اتهام کلاهبرداری از شهروندان سنندجی متواری و تحت تعقیب است. تصویر بدون پوشش این متهم در رسانه ها منتشر می شود تا کسانی که او را مشاهده کردند یا اطلاعاتی دارند، مراتب را از طریق تلفن های 110 پلیس یا 146 پلیس اطلاعات و امنیت انتظامی اطلاع دهند.

مرگ دلخراش مرسانا کوچولو جلوی چشم پدرش

مرسانا کودک 2 ساله زرندی هنگامی که با صدای آژیر دزدگیر خانه از خواب بیدار می شود کفش هایش را می پوشد و وارد حیاط می شود، اما آبی که از کولر هنگام سرویس از آن تخلیه شده، جان دخترک را می گیرد. محمدرضا عسکرزاده پدر مرسانا در تشریح ماجرای مرگ تنها فرزند دخترش گفت:فرزندم به تنهایی در خانه خواب بود و من پس از قطع برق مشغول سرویس کولر بودم که مقداری آب هم از کولر خارج شده و اطراف آن ریخته بود.

وی ادامه داد: پس از آنکه کار سرویس کولر تمام شد، همین که برق را وصل کردم، آژیر دزدگیر به صدا درآمد و کودکم با صدای این آژیر بیدار شد و کفش هایش را پوشید و به محض اینکه پا روی آب های اطراف کولر گذاشت، نقش بر زمین شد. این پدر که با ناراحتی و در حالی که سیلی از اشک بر صورت داشت، افزود: بلافاصله پیکر بی جان فرزندم را بغل گرفتم و در حالی که خون از بینی او می ریخت و بی حال بود به بیمارستان رساندم. وی تصریح کرد: متاسفانه فرزندم جلوی چشمانم پرپر شد و او را از دست دادم. آقای عسکرزاده دارای 2 فرزند پسر است و مرسانا تنها دختر او بود که با این حادثه از دنیا رفت. این پدر داغدیده از روستای علی آباد علیای زرند به تمام پدرها توصیه می کند با توجه به اینکه فصل گرمای هوا از راه رسیده است، حتما نکات ایمنی را هنگام سرویس کولر منزل رعایت کنند تا چنین حوادثی رخ ندهد و مانند او داغدار نشوند.

آدم ربایی 15 میلیاردی در فیروزکوه

آدم ربایان پسر 20 ساله را در فیروزکوه ربودند و برای آزادی وی درخواست 15 میلیارد ریال کردند.

توحید مظفری، دادستان شهرستان فیروزکوه استان تهران گفت:در پی شکایت شخصی مبنی بر ربوده شدن فرزند 20 ساله خود در یکی از روستا های شهرستان فیروزکوه، شناسایی و دستگیری آدم ربایان به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از صدور دستورات مقتضی، ماموران اداره آگاهی شهرستان فیروزکوه پس از بررسی و به کارگیری اقدامات فنی پلیسی و بهره گیری از منابع و مخبرین، محل اختفای متهمان را شناسایی کردند و پس از عملیات ضربتی و غافلگیرانه موفق به دستگیری آنها شدند.

دادستان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: فرد ربوده شده در کمال صحت و سلامت به خانواده خود تحویل داده شد.

مظفری گفت: آدم ربایان با فیلمبرداری از فرد ربوده شده و ارسال آن به خانواده اش اعلام کردند فرزندشان در یکی از کشور های همسایه بوده و فقط در قبال 15 میلیارد ریال آن را آزاد می ‎کنند.

دادستان شهرستان فیروزکوه بیان کرد: متهمان پس از اعتراف به 2 آدم ربایی به مراجع قضایی تحویل داده شدند و پرونده جهت تکمیل تحقیقات و علت انگیزه آدم ربایان و احتمال کشف آدم ربایی های دیگر به شعبه اول بازپرسی دادسرای شهرستان فیروزکوه ارجاع شد.

بازداشت 23 زن و مرد در یک میهمانی شبانه در قم

روابط عمومی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) قم اعلام کرد:23 نفر در کهک قم در یک میهمانی مختلط شناسایی و بازداشت شدند. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه استان قم آمده است:روز جمعه پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر برپایی یک میهمانی مختلط به معاونت عملیات سپاه استان، با هماهنگی قضایی، انتظامی و پلیس امنیت اخلاقی، تیم ویژه ضابطان قضایی در محل مورد نظر حضور پیدا کردند. دراین رابطه 23 نفر دستگیر و 10 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.