آرشیو دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲، شماره ۲۳۵۴۴
صفحه آخر (جهان)
۱۲

اسرائیل: خواهان جنگ با حزب الله نیستیم

عقب نشینی تل آویو از لفاظی علیه مقاومت

سرویس خارجی: در حالی که حملات بی وقفه مقاومت لبنان به شمال فلسطین اشغالی در حمایت از مردم غزه ادامه دارد و هنوز زمان زیادی از تهدیدات توخالی وزیر جنگ رژیم آپارتاید نمی گذرد که گفته بود «لبنان را به عصر حجر باز می گردانیم»، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با عقبگردی کامل تاکید کرد: «تل آویو خواهان جنگ با لبنان نیست.»

مردادماه سال جاری بود که «یوآو گالانت»، وزیر دفاع رژیم آپارتاید اسرائیل، به حزب الله و دولت لبنان هشدار داد[!] که حمله به این کشور واکنشی شدید و عواقبی هولناک در پی خواهد داشت. یوآو گالانت تاکید کرده بود: «اگر جنگ شود لبنان را به عصر حجر بازمی گردانیم.» باری، بعد از این سروصداها حملات حزب الله به مرزهای شمالی اراضی اشغالی همچنان ادامه داشت، حتی در یکی از روزهای جنگ حزب الله 100 موشک را بر سر صهیونیست ها کوبید! حالا «حسن کعبیه»، سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه رژیم آپارتاید اسرائیل، با عقبگردی کامل از آن مواضع روز شنبه گفت: «از موقعی که حزب الله حملات خود را آغاز کرد، اعلام کردیم و مکررا اظهار داشتیم که ما خواهان گسترش دامنه جنگ از غزه تا لبنان نیستیم.» کعبیه در ادامه گفت: «تنها خواسته ما اجرای قطعنامه 1701 سازمان ملل است و برای ازسرگیری نشست های سه جانبه در الناقوره آماده ایم و مشکلی با هر راه حل مرتبط با صلح نداریم.» کعبیه درباره پیشنهاد فرانسه برای حل اختلافات مرزی با لبنان توضیح داد مرزهای زمینی از نظر بین المللی میان فلسطین اشغالی و لبنان مورد توافق است، هیچ گونه نفوذی از مرزهای زمینی چه از طرف تل آویو و یا طرف لبنانی صورت نگرفته است.

حمله حزب الله به 5 پایگاه صهیونیستی

خبر دیگر آنکه حزب الله عصر روز شنبه در بیانیه ای از حمله به 5 پایگاه ارتش صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «الرمثا» در بلندی های اشغالی کفرشوبا در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده و تلفاتی قطعی به اشغالگران وارد کرده است. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای دیگر اعلام کرد پایگاه صهیونیستی «رامیم» در شمال فلسطین اشغالی را با دو موشک «برکان» هدف حمله قرار داده است. حزب الله در بیانیه ای دیگر از حمله با تسلیحات موشکی به پایگاه البغدادی و اصابت دقیق به هدف مورد نظر خبر داد. مقاومت اسلامی لبنان افزود: امروز همچنین پایگاه «المالکیه» را هدف حمله خمپاره ای دقیق قرار داده است. حزب الله در بیانیه ای دیگر اعلام کرد پایگاه اسرائیلی «السماقه» را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد صبح روز یک شنبه گروهی از نظامیان صهیونیست را در شهرک الوزانی هدف قرار داد. حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد در حمایت از ملت پایدار فلسطین در غزه و در پشتیبانی از مقاومت شجاع و شرافتمند آن مقاومت اسلامی ساعت 2:20 دقیقه بامداد روز یک شنبه گروهی از نظامیان دشمن را در مقابل شهرک الوزانی با سلاح مناسب هدف قرار داد که دقیقا به اهداف مورد نظر اصابت کرد. در این باره خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان گزارش داد جنگنده های رژیم صهیونیستی اطراف شهرک الخیام را هدف قرار دادند.

قواعد درگیری با آمریکا و انگلیس را یمن وضع کرد

خبر دیگر از مقاومت یمن است. وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در سخنانی از وضع قواعد جدید درگیری برای مقابله با آمریکا و انگلیس خبر داد. سرلشکر «محمد ناصر العاطفی»، وزیر دفاع یمن، در سخنرانی خود در مانور نظامی «الیوم الموعود» گفت: «ما با زور قواعد درگیری جدیدی را تحمیل می کنیم که آمریکایی ها، انگلیسی ها، صهیونیست ها و کسانی که در مدار آنها هستند، بهای سنگینی را خواهند پرداخت.» وی افزود: یمن توانایی گرفتن حقوق خود و برخورد با جامعه بین المللی را دارد که تنها به قدرتمندان احترام می گذارد و نبرد «فتح موعود» و «جهاد مقدس» در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی» به پیروزی ختم می شود و ناگزیر منجر به تغییرات ژئوپلیتیکی همراه با نظم نوین جهانی خواهد شد. العاطفی تصریح کرد: یمنی ها جنگ طلب و متجاوز نیستند، اما جنایات وحشیانه ای که در غزه شاهد آن بودیم، مردم آزاده ازجمله ملت یمن را بر آن داشت تا موضع خود را اعلام کنند. ورود یمن به نبرد با رژیم منفور و غاصب صهیونیستی و محاصره کردن آن در دریا، تصمیمی حاکمیتی، ملی، اسلامی و انسانی است. وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح یمن همچنان مانع از عبور کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی و یا عازم بنادر آن می شود، گفت: آنچه باید همه درک کنند؛ این است که نبرد ما با دشمن صهیونیستی علنی است و همچنان به محاصره دریایی آن ادامه می دهیم. العاطفی همچنین تاکید کرد: عملیات نیروی دریایی یمن علیه کشتی های نظامی و تجاری آمریکا و انگلیس متوقف نخواهد شد. وی در ادامه پایان دادن به نفوذ آمریکا و انگلیس در آب های یمن تاکید کرد و گفت: ما به واشنگتن، لندن و هرکسی که با آنها همسو است، تفهیم می کنیم که حاکمیت بر دریاها و آب های سرزمینی ما قابل چشم پوشی نیست.گفتنی است، یگان های نیروهای ویژه منطقه نظامی مرکزی یمن مانور نظامی را تحت عنوان «روز موعود» برگزار کردند. در این مانور نحوه مقابله با نفوذ نیروهای دشمن با عملیات هلی برن در مناطق مختلف یمن را شبیه سازی کرد. این مانور با شرکت هزار رزمنده و یگان های مهندسی، ضد زره، تک تیرانداز، توپخانه و انواع خودروها برگزار شد.

آمریکایی ها با عقوبت سختی مواجه خواهند شد

«محمد علی الحوثی»، عضو شورای عالی سیاسی، یمن شنبه شب در واکنش به تداوم تجاوز های نظامی آمریکا به این کشور هشدار داد که این کشور با عقوبت سختی مواجه خواهد شد. وی گفت: «نمی توان از آمریکا که در اراضی و آب های ما ویرانی ایجاد می کند، با گل استقبال کرد؛ بلکه باید با کشتار و عقوبت مواجه بشوند. ما از این منطقه به آمریکایی ها هشدار نظامی می دهیم و تاکید می کنیم که روحیه بالای ما، آنها را مغلوب خواهد کرد.» محمد علی الحوثی اضافه کرد: «کوه ها و دشت های یمن توسط شما آمریکایی ها قابل اشغال نیست و این قهرمانان و مردان ما هستند که از آنها محافظت می کنند و شما فقط شکست خواهید خورد.» وی درباره رزمایش نظامی «یوم الموعود» که حمله زمینی احتمالی آمریکا و انگلیس به این کشور و مقابله با این تجاوز شبیه سازی شده است گفت: این رزمایش از هیچ پدید نیامد، بلکه برگرفته از فرهنگ قرآنی بود که توسط قهرمانان ما انجام گرفت.

شبکه خبری المسیره شامگاه شنبه گزارش کرد جنگنده های آمریکا و انگلیس چهار مرتبه منطقه الطائف در جنوب استان ساحلی الحدیده یمن در دریای سرخ را هدف قرار دادند. سحرگاه روز جمعه نیز تجاوزگران آمریکایی-انگلیسی سه حمله به منطقه ساحلی عبس در دریای سرخ در استان حجه در شمال غرب یمن انجام دادند.

این حملات ساعاتی پس از آن انجام شد که تجاوزات آمریکایی-انگلیسی استان الحدیده همجوار را با 11 حمله هدف قرار دادند.