آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۳۵
ورزشی
۲۱

اخبار

حمایت دبیر از سعدالله یف

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی کشورمان، این بار اقدام به حمایت از تاک روسی کرد.همین چند روز پیش بود که رسانه های روسی به نقل از رئیس فدراسیون کشتی روسیه خبر دادند که کمیته بین المللی المپیک عبدالرشید سعدالله اف، کاپیتان تیم ملی کشتی روسیه و دارنده دو طلای المپیک و پنج طلای جهانی را به دلیل حمایت حمله روسیه به اوکراین، از حضور در المپیک پاریس محروم کرد. موضوعی که گویا علیرضا دبیر را وادار به انتقاد کرده است؛ تا جایی که او در نامه ای به رئیس اتحادیه جهانی، ابراز ناراحتی کرد.قهرمان سابق و رئیس فعلی فدراسیون کشتی ایران در این نامه خطاب به نناد لالوویچ رئیس اتحادیه جهانی کشتی نوشت: «بر این باور هستیم که تصمیم کمیته بین المللی المپیک در مورد سعدالله یف، قطعا دخالت دادن سیاست در ورزش محسوب می شود و هیچ دلیل منطقی برای این محرومیت وجود ندارد، چراکه ورزشکاران نیز درست به مانند همه مردم این حق طبیعی را دارند که از کشور و مردم خود حمایت کنند.» او همچنین تاکید کرد: «از اتحادیه جهانی کشتی انتظار داریم که تمام تلاش خود را برای لغو این محرومیت انجام دهد تا این کشتی گیر که یکی از مفاخر این رشته ورزشی محسوب می شود، در رقابت های المپیک پاریس حضور داشته باشد.»

قشلاقی: ثابت می کنم هنوز تایسون آسیا هستم

میثم قشلاقی ملقب به تایسون ایرانی که در مسابقات انتخابی المپیک ایتالیا دستش از سهمیه کوتاه ماند، حالا به دنبال جبران در مسابقات انتخابی المپیک تایلند است.

او به گفته خودش ثابت می کند که هنوز هم تایسون آسیا است: «فونتانا در این مدت خیلی به ما کمک کرد، من هم شرایطم نسبت به مسابقات جهانی ایتالیا بهتر شده است؛ خیلی امیدوار هستم و تمام توانم را می گذارم تا در تایلند به سهمیه برسم، تمامی بوکسورهای تیم ملی ایران انگیزه بالایی برای موفقیت در تایلند دارند. اردو با بوکسورهای روسیه و مسابقه با آنها تاثیر بسیار مثبتی دارد. تمرین یک طرف ماجراست، اما وقتی با حریف خارجی و جدید وارد رینگ می شوید، وضعیت خیلی بهتر می شود. در گذشته مقداری از رویارویی با حریفان مطرح ترس داشتیم اما الان شرایط تغییر کرده و اعتماد به نفس زیادی داریم.

3 سال پیش و قبل از المپیک توکیو آمادگی بسیار بالایی داشتم، اما آسیب دیدگی کتف دست چپم همه چیز را خراب کرد. خیلی از بوکسورها وقتی کتف خود را عمل می کنند، ورزش قهرمانی را کنار می گذارند، اما من با تلاش فراوان برگشتم و می خواهم در مسابقات گزینشی المپیک که اوایل خردادماه در تایلند برگزار می شود، ثابت کنم هنوز تایسون آسیا هستم.»

آزادکاران راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدند

تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های کشتی قهرمانی آسیا ظهر دیروز راهی کشور قرقیزستان شد.

رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 23 و 24 فروردین ماه در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار می شود که با اعلام کادرفنی، ابراهیم خواری در وزن 57 کیلوگرم، رضا اطری در وزن 61 کیلوگرم، رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، امیرمحمدیزدانی در وزن 70 کیلوگرم، حسین ابوذری در وزن 74 کیلوگرم، محمد نخودی در وزن 79 کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن 86 کیلوگرم، امیرحسین فیروز پور در وزن 92 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن 125 کیلوگرم به روی تشک می روند.

ثبت نام 5 کاندیدا برای انتخابات فدراسیون ووشو

5 کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ووشو ثبت نام کردند.زمان ثبت نام کاندیداهای مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون ووشو، بعد از ظهر دیروز با نام نویسی 5 نامزد به پایان رسید.در حالی که زمان ثبت نام کاندیداهای انتخابات فدراسیون ووشو، از 5 فروردین شروع شد و دیروز به پایان رسید؛ امیر صدیقی، عباس شیبک، جعفر عرفانیان، سید امیر نوری سادات و مجتبی جانعلی، پنج نامزدی هستند که برای حضور در این انتخابات ثبت نام کردند.

شروع رقابت های بین المللی کوراش با حضور وزیر ورزش

وزیر ورزش و جوانان تماشاگر ویژه رقابت های بین المللی کوراش اسفراین خواهد بود.

مسابقات بین المللی کوراش جام پهلوان پوریای ولی از 2 روز دیگر به مدت دو روز در گود زینل خان اسفراین با حضور رسمی کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برگزار می شود.در این رقابت ها کوراش کارانی از کشورهای روسیه، فرانسه، لیتوانی، هند، قرقیزستان، ازبکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، پاکستان، تایلند، کنگو، تاجیکستان و ایران با هم به رقابت می پردازند.این مسابقات با حمایت فدراسیون ووشو و همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان شمالی در تعطیلات عیدمبارک فطر برگزار خواهد شد.

برد تیم ملی والیبال نشسته مقابل ژرمن ها

تیم والیبال نشسته زنان با برتری مقابل آلمان در یک قدمی فینال رقابت های گزینشی پارالمپیک قرار گرفت.مسابقات والیبال نشسته انتخابی پارالمپیک این روزها به میزبانی شهر دالی در چین در حال برگزاری است و تیم ملی زنان کشورمان دیروز به مصاف آلمان رفت که 3 بر صفر به برتری رسید.

شاگردان لیلا بریانیان ست اول را 25 بر 13، ست دوم را 26 بر 24 و ست سوم را 25 بر 21 برابر حریف خود با برد پشت سر گذاشتند.

تیم والیبال نشسته زنان قبل از این هم مقابل تیم های تایلند و ژاپن به برتری رسیده بود و مقابل چین و اسلوونی تن به شکست داد.

والیبالیست ها امروزدر حساس ترین دیدار خود برابر اوکراین قرار خواهند گرفت و در صورت برد به دیدار فینال این مسابقات خواهند رسید.

کرسی نایب رئیسی داژبال آسیا به یک ایرانی رسید

سرپرست انجمن داژبال ایران به عنوان نایب رئیس فدراسیون داژبال آسیا معرفی شد.

وسطی یا داژبال به معنای وسط زدن، به هر بازی که در آن بازیکنان سعی کنند دیگر بازیکنان را با توپ بزنند و دیگر بازیکنان مانع از برخورد توپ به خودشان شوند، گفته می شود.با حکمی از طرف داتور رادا کریشنان رئیس فدراسیون داژبال آسیا، امید قمی سرپرست انجمن داژبال ایران به سمت نایب رئیسی فدراسیون داژبال آسیا معرفی و منصوب شد.

هندبالیست های جوان به اردو فراخوانده شدند

دومین اردوی آماده سازی تیم ملی هندبال دختران جوان جهت اعزام به مسابقات جوانان دختر جهان برگزار می شود.آسمان بدوی، ریحانه فتحی، هستی آریانفر، شهرزاد نصوحی، سعیده غضنفری، الهه نیکان، صبا دهقانی، مریم نوروزی، فاطمه شاهین، فاطمه مریخ، آرزو بهمئی، مائده عشاقی، آریانا متابعان، تینا کیهانی، زهرا افشاری، زهرا فتوتی، نسترن گودرزی، فاطمه جهانبخش، ریحانه حسینی، سنا باقری، عسل دوری، اسنا شجاعی، هانیه شاویسی، الناز یارمحمدی، سبا زنگنه، نسیما رضایی، هستی دوخائی، راحله اعتمادی پور و محدثه شبانی 29 بازیکنی هستند که توسط نشمین شافعیان سرمربی تیم ملی به این اردو فراخوانده شدند.بیست وچهارمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی جوانان دختر جهان از 30 خرداد تا 10 تیر به میزبانی مقدونیه شمالی برگزار می شود.