آرشیو سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۵
جامعه
۱۰

خبر

در ادامه مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه: دادستانی تهران علیه «حسین دهباشی»، «عباس عبدی» و روزنامه «اعتماد» اعلام جرم کرد

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه علیه «حسین دهباشی»، «عباس عبدی» و روزنامه «اعتماد» نیز اعلام جرم کرد.

به گزارش خبرگزاری میزان، دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه علیه حسین دهباشی اعلام جرم کرد. در همین راستا ضمن اعلام جرم، این فرد برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شد. روز یکشنبه نیز دادستانی تهران علیه روزنامه اعتماد و عباس عبدی اعلام جرم کرد و این روزنامه و فرد مذکور برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

در همین راستا ضمن اعلام جرم، این روزنامه و فرد مذکور برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند. روز یکشنبه همچنین در پی انتشار مطالبی در جهت برهم زدن امنیت روانی جامعه و متلاطم کردن فضای اقتصادی کشور پس از عملیات موفقیت آمیز و غرورآفرین نیرو های مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی، دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اقتصادی اعلام جرم کرده بود. برای این روزنامه و فرد مورد اشاره پرونده قضائی تشکیل و برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

اقدام دستگاه قضائی در مقابله با کسانی که بی محابا امنیت روانی جامعه و مردم را هدف گرفته اند قابل تقدیر و نیازمند تداوم و برخورد جدی و هزینه آفرین برای مخلان امنیت روانی جامعه است.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی خبر داد: ورود 6 میلیون و 382 هزار گردشگر خارجی به ایران در سال 1402

معاون گردشگری تعداد گردشگران ورودی در سال 1402 را 6میلیون و 382هزار و 755 نفر اعلام کرد که در مقایسه با تعداد چهار میلیون و 230هزار نفر در سال 1401 افزایش حدود 58درصدی را نشان می دهد.

به گزارش کیهان، نشست خبری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با حضور علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور و نمایندگان دستگاه های عضو این ستاد برگزار شد. شالبافیان در این نشست، با بیان اینکه در ایام نوروز یک میلیون و 206هزار نفر به صورت تمام وقت، موقت و داوطلبانه به مسافران خدمات ارائه کردند، ادامه داد: هم افزایی و همکاری بین دستگاه ها در راستای ارتقای ارائه خدمات سفر نسبت به سال های گذشته از رویکرد اصلی ستاد سفر بود، نتایج و همگرایی ایجادشده گویای این است که این هدف محقق شده است.

استان های پیشرو در اقامت نوروزی

وی با بیان اینکه پویش های متعددی به منظور کاهش سوانح جاده ای راه اندازی شده است، افزود: تقویت جدی کمپین های 60-30 از اهداف مدنظر بود و بیش از 800 نوروزگاه عشایری برپا شد.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، بیشترین میزان اقامت متعلق به استان های خراسان رضوی، مازندران، هرمزگان، گیلان، اصفهان، فارس، تهران، آذربایجان شرقی، بوشهر، اردبیل بوده است. همچنین یک هزار و 47 بازارچه صنایع دستی با 12هزار و 75 غرفه راه اندازی شد.

اقامت نوروزی 63میلیون و 647هزار نفر شب

شالبافیان با بیان اینکه با همکاری تشکل ها امسال هیج گونه افزایش نرخی در تاسیسات گردشگری اعمال نشد و نظارت های جدی تری انجام شد، گفت: سه هزار و 539 شکایت مربوط به نرخنامه بود که با 923 مورد به دلیل گرانفروشی برخورد شد و 22میلیارد ریال عودت داده شد.

وی بیان داشت: در مجموع آمار اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضطراری از 24 اسفند تا 24 فروردین، 63میلیون و 647هزار نفر شب بود که 13میلیون و 951هزار نفر مرتبط با اقامت های رسمی است که نشان دهنده رشد 2.5درصدی اقامتگاه های رسمی است.

معاون گردشگری تعداد گردشگران ورودی در سال 1402 را 6میلیون و 382هزار و 755 نفر اعلام کرد که در مقایسه با تعداد چهار میلیون و 230هزار نفر در سال 1401 افزایش حدود 58درصدی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: شاهد افزایش گردشگران انفرادی هستیم و سیاست وزارتخانه ورود گردشگر از طریق تور است.

با افزایش 35 درصدی نسبت به سال قبل: عرفه های جدید ویزیت پزشکان عمومی و متخصص اعلام شد

معاون درمان وزارت بهداشت در مورد ابلاغ تعرفه های پزشکی 1403 گفت: این تعرفه ها مبنای قانونی در سال جاری است و اعلام تعرفه های متفرقه از سوی برخی افراد در فضای مجازی، وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش وبدا، سعید کریمی در حاشیه نشست شورای معاونین وزارت بهداشت با اشاره به تعرفه ویزیت پزشکان در بخش خصوصی، یادآور شد: تعرفه پزشکان عمومی در سال جاری، 126هزار تومان، پزشکان متخصص، 189هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ 241هزار تومان، متخصصان روانپزشکی 251هزار تومان، پزشکان فوق تخصص روانپزشکی 286هزار تومان است.

کریمی، جزء حرفه ای اعمال جراحی و خدمات را در بخش خصوصی 101هزار تومان و برای تمام وقت جغرافیایی و بخش دولتی، 30هزار تومان دانست و گفت: تعرفه های پزشکی امسال نسبت به سال گذشته به طور متوسط 35درصد افزایش داشته که جای قدردانی از دولت دارد، چراکه در دوران گذشته هیچ گاه شاهد رشد 35درصدی تعرفه ها نبوده ایم. وی با اشاره به عقب ماندگی تاریخی در تعرفه های پزشکی نسبت به نرخ تورم، خاطرنشان کرد: در سال 1390، یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی، 36هزار تومان بوده و بعد از گذشت یک دهه و در سال 1400 به 52هزار تومان رسیده در حالی که در آن دهه تورم و ارزش پول ملی، تغییرات زیادی داشته است.

معاون درمان وزارت بهداشت از جبران عقب ماندگی های تعرفه پزشکی توسط دولت مردمی در دو سه سال گذشته در مسیر حفظ نخبگان و افزایش انگیزه های کاری آنها خبر داد و گفت: از نمونه های توجه دولت به جبران عقب ماندگی ها می توان به افزایش یک واحد جزء حرفه ای در بخش خصوصی از 52هزار تومان در سال 1400 به 101هزار تومان در سال جاری اشاره کرد.

کریمی افزایش «ضریب کا» از 20 به 30هزار تومان را مبنای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز عنوان کرد و افزود: پرستاران خدوم دریافتی پایین تری داشتند و با این مساعدت، کارانه گروه پرستاری تا حدودی ترمیم می شود. وی با اشاره به نرخ 44هزار تومانی ویزیت پزشکان عمومی در سال 1400، تاکید کرد: نرخ ویزیت پزشکان در سال جاری 126هزار تومان تصویب و نسبت به سال 1400 حدود سه برابر افزایش یافته است البته عدد 126هزار تومان نسبت به هزینه های کنونی، زیاد نیست اما جبران عقب ماندگی ها در این دولت، قابل توجه است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تعرفه های پزشکی ابتدا در شورای عالی بیمه تصویب می شود که افزایش 46درصدی در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: پس از بررسی و تایید این مصوبه در سازمان برنامه و بودجه و طرح آن در هیئت دولت، در نهایت افزایش 35درصدی تعرفه ها ابلاغ شده که مورد حمایت و پوشش بیمه ها نیز قرار می گیرد. وی یادآور شد: اعمال جراحی بر اساس «ضریب کا» ثبت می شود که به عنوان نمونه عمل آپاندیسیت، 31 کا، آب مروارید 32 کا، سزارین40 کا و زایمان طبیعی 50 کا است و «کا» که واحد دستمزد و به جزء حرفه ای معروف است و هر سال توسط هیئت دولت ابلاغ می شود که مبنای قانونی پرداخت است. در بخش خصوصی «کا» از 36هزار تومان در سال 1390 به 52هزار تومان در سال 1400 و 101هزار تومان در سال جاری رسیده است.

کریمی از ابلاغ سراسری تعرفه های پزشکی سال 1403 توسط معاونت درمان وزارت بهداشت، در روز دوشنبه خبر داد.

اعلام تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403

تعرفه های خدمات روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد 321هزار تومان و برای مقطع دکتری 378هزار تومان تعیین شد.

به گزارش سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، تعرفه خدمات روانشناسی و مشاوره از سوی هیئت وزیران تصویب و ابلاغ شد. بر این اساس تعرفه های خدمات روانشناسی و مشاوره سال 1403 در مقطع کارشناسی ارشد 321هزار تومان و برای مقطع دکتری 378هزار تومان تعیین شد. لازم به ذکر است، تعرفه ها براساس ارائه 45 دقیقه خدمات است. همچنین براساس سوابق حرفه ای از زمان دریافت پروانه تخصصی، برای افراد با سابقه کار بالای 15 سال، 15درصد به مبلغ پایه اضافه می شود.

رای پرونده کثیرالشاکی رمزارز جعلی «کینگ مانی» صادر شد

رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» و محکومیت سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس های طویل المدت و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری میزان، علی القاصی گفت: پس از انجام بررسی های تخصصی و رسیدگی های قضائی، دادگاه درخصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ مانی» مبادرت به صدور رای کرد. بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس های طویل المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هرگونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد. القاصی افزود: همچنین متهمان یادشده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند. وی با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یادشده، عنوان کرد: پرونده درخصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است.

نامگذاری اتوبان ورودی اصفهان به نام «سرلشکر شهید زاهدی»

اصفهان- خبرنگار کیهان: علی صالحی سخنگوی شورای شهر اصفهان از تصویب نامگذاری اتوبان ورودی اصفهان از سمت میدان استقلال به نام شهید القدس سردار شهید زاهدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد.

همزمان با پاسخ مقتدرانه نظام جمهوری اسلامی به مقرهای نظامی رژیم جعلی صهیونیستی و درخواست بیان شده در جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان نسبت به نام گذاری معبری قابل قبول به نام سردار سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی، تغییر نام بزرگراه آزادگان به «سرلشکر شهید زاهدی» با قید دو فوریت به تصویب اعضای شورا رسید. همچنین مسیر میدان پاتیل تا در ورودی شهید خاکی ذوب آهن اصفهان با عنوان بلوار سردار سرلشکر شهید القدس محمدرضا زاهدی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد هاشمی پور فرمانده لشکر 14 امام حسین، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و جمعی از مسئولان این مجتمع عظیم صنعتی افتتاح شد.

استرداد 119 هزار میلیارد تومان به بیت المال با ورود سازمان بازرسی کل کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال گذشته با ورود این سازمان استرداد 119هزار میلیارد تومان به بیت المال بازگشت و از تعطیلی 548 واحد تولیدی جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در اولین نشست سراسری در سال جدید با عنوان «تبیین سیاست ها، راهبردها و برنامه های سازمان بازرسی» درخصوص برخی اقدامات این سازمان در سال گذشته اظهار داشت: در نتیجه اقدامات سازمان بازرسی از تعطیلی 548 واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمد که نسبت به سال 1401 رشد 138درصدی داشته است. همچنین با اقدامات همکاران در سازمان بازرسی در 516 واحد تولیدی با افزارش تولید مواجه شده ایم که نسبت به سال قبل 102درصد رشد داشته است. تسریع در اخذ مجوز توسط افراد متقاضی ایجاد واحدهای تولیدی 713 مورد بوده که نسبت به سال قبل، 76درصد رشد داشته و تسهیل در تامین مالی واحدهای تولیدی هزار و سه مورد بوده که نسبت به سال 1401، 54درصد رشد داشته است.

خداییان با اشاره به اقدامات سازمان بازرسی کل کشور در راستای مهار تورم و کمک به درآمدزایی دولت و پیشگیری از سوء جریان افزود: با ورود مستقیم سازمان بازرسی و همکاری دستگاه های اجرائی نسبت به وصول و استرداد وجوه به مبلغ حدود 119هزار میلیارد تومان اقدام شده است. به عنوان مثال مطالبات معوق ناشی از قراردادهای حق السهم ایمیدرو به ارزش 25هزار میلیارد تومان وصول شده است. همچنین درخصوص حقوق دولتی معادن که سال ها پرداخت نمی شد و با ورود سازمان بازرسی حدود 13هزار میلیارد تومان از حقوق معادن به بیت المال واریز شد. از سوی دیگر با پیگیری سازمان بازرسی طلب مجتمع سنگ آهن سنگان در استان خراسان رضوی به ارزش 12هزار میلیارد تومان وصول شد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: عامل شهادت ستواندوم «حمید سلطانی نژاد» به هلاکت رسید

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از هلاکت عامل شهادت ستواندوم شهید «حمید سلطانی نژاد» که روز شنبه در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسیده بود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار دوستعلی سردار جلیلیان گفت: روز دوشنبه ماموران، با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دقیق، مخفیگاه عامل این جنایت را شناسایی و با هماهنگی لازم به محل اعزام شدند که قاتل، با مشاهده ماموران، اقدام به تیراندازی کرد که در اقدام متقابل پلیس، به هلاکت رسید. وی افزود: ضمن دستگیری دو همدست وی، از مخفیگاه آنها، سلاح کلاشینکف و سه دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات: تاکسی های اینترنتی اگر نگران رانندگان هستند حق کمیسیون خود را کاهش دهند

سخنگوی سازمان تعزیرات گفت: افزایش قیمت تاکسی های اینترنتی بعد از حذف گزینه عجله دارم تخلف است.

به گزارش خبرگزاری میزان، محمد علی اسفنانی در مورد اقدامات سازمان تعزیرات در حوزه مبارزه با گران فروشی تاکسی های اینترنتی پس از حذف گزینه عجله دارم، اظهارداشت: پس از مقاومت ها در نهایت این شرکت ها تمکین و این گزینه را حذف کردند، اگر افزایش قیمتی در این حوزه باشد گران فروشی است و پرونده تشکیل و حکم صادر می شود.

اسفنانی افزود: مدافعان این گزینه گفتند متضررین در این زمینه رانندگان هستند زیرا حدود 15 درصد حق کمیسیون پرداخت می کنند، اگر این شرکت ها نگران حق و حقوق رانندگان هستند توضیح دهند این میزان دریافت کمیسیون بر چه مبنایی است واین میزان دریافت حق کمیسیون از رانندگان را کم کنند، هر چند مشخص شده در برخی شهرستان ها این رقم تا بیست درصد نیز دریافت می شود.