آرشیو چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۶
جامعه
۱۰

خبر

شهرداری: زباله گردها و کارتن خواب های تهران پاکبان می شوند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارتن خواب ها و زباله گردها در صورت تمایل، توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران مشغول به کار می شوند.

به گزارش پایگاه خبری شهر، رضا محمدی اظهار داشت: در راستای حمایت از اقشار در معرض آسیب، کارتن خواب ها و افراد زباله گرد در صورت علاقه توسط پیمانکاران خدمات شهری و با عنوان شغلی پاکبان در شهرداری تهران جذب می شوند.

محمدی در مورد شرایط استخدام بیان داشت: افرادی که به دلیل مشکلات معیشتی اقدام به زباله گردی می کنند یا به دلایل مختلف کارتن خواب شده اند، در صورت تمایل می توانند به استخدام شرکت های پیمانکاری حوزه های نظافت و نگهداشت شهر درآیند. این افراد حداقل حقوق 11.5میلیون تومان را دریافت خواهند کرد که با مزایا تا 13.5میلیون تومان افزایش خواهد یافت. ضمنا این افراد بیمه هم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه با تاکیدات شهردار تهران مبنی بر جذب نیروی کارگری از گرمخانه های شهر تهران در برای حمایت از افراد در معرض آسیب های اجتماعی، جذب این افراد آغاز شده است، افزود: متقاضیان این شغل می توانند به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران مراجعه یا با شماره 55530120 تماس بگیرند؛ به طوری که تاکنون حدود 70 نفر توسط پیمانکاران خدمات شهری جذب شده اند.

یک تریلی حامل یک تن و 118 کیلوگرم مخدر شیشه توقیف شد: کشف 3 تن موادمخدر و بازداشت 3000 خرده فروش در تهران از ابتدای امسال

رئیس پلیس تهران بزرگ از دستگیری بیش از سه هزارخرده فروش موادمخدر و کشف سه تن موادمخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار عباسعلی محمدیان دیروز در حاشیه نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ گفت: در ابتدا جا دارد که از اصحاب رسانه درخصوص انعکاس اخبار تشکر کنم. دغدغه برخی شهروندان این بود که پلیس اگر به یک ماموریت خاص و جدید بپردازد شاید از حوزه های دیگر غافل شود اما امروز می بینید که در یک ماهه اخیر همکاران ما بیش از سه هزار و 100 کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کردند و به دیگر وظایف خود نیز به درستی رسیدگی کردند.

محمدیان با تاکید بر اینکه همه متهمان تحت رصد پلیس هستند، افزود: این امر به کشفیات گسترده و مهمی منجر شده که امروز نتیجه آن را می بینید.

وی با بیان اینکه اولویت ما جلوگیری از توزیع محموله های قاچاق موادمخدر است، ادامه داد: البته در کنار دانه درشت ها با توزیع کنندگان و خرده فروشان نیز برخورد می کنیم. از ابتدای سال جاری تاکنون تقریبا سه هزار و 200 توزیع کننده خرده و همچنین حاملان موادمخدر را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: آمارهای ما از میزان کشفیات موادمخدر نشان می دهد که در سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش 20درصدی کشفیات موادمخدر بوده ایم.

محمدیان در ادامه به تشریح یکی از پرونده ها پرداخت و بیان داشت: یک تن و 118 کیلوگرم بار شیشه از یک تریلی کشف کردیم که بزرگ ترین محموله شیشه ای است که تاکنون کشف شده و منشا آن خارج از کشور و مقصد آن تهران بود. این محموله در رصد همکاران من بود و اگر این بار توزیع می شد خطرات زیادی داشت.

وی افزود: همکاران من در روزهای تعطیل توانستند این محموله را کشف کنند و امروز اعلام می کنیم که پلیس همه 700 ماموریت خود را از نقطه صفر مرزی تا مرکز کشور دارد را به خوبی انجام می دهد و تلاش های شبانه روزی ماموران ما ادامه دارد.