آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۱
ورزشی
۱۲

خبر

دربی همسایه های همخانه

هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز با انجام سه مسابقه آغاز می شود که در اولین آنها، دو تیم همشهری پیکان و هوادار از ساعت 16:30 در ورزشگاه شهید دستگردی تهران برابر هم قرار می گیرند تا شاهد یک دربی میان این دو تیم تهرانی باشیم. جالب اینکه هر دو تیم از استادیوم پاس به عنوان محل میزبانی بازی های خود استفاده می کنند. شاگردان رضا عنایتی که در بازی قبل شان برابر مس رفسنجان به تساوی 2-2 رسیدند، با 24 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند اما شاگردان مسعود شجاعی که برابر گل گهر 1-0 به پیروزی رسیدند، با 24 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارند تا آنها از نظر جدولی نیزهمسایه باشند. بازی رفت دو تیم بدون گل مساوی شد و حالا باید دید تقابل تیم های این دو بازیکن جام جهانی 2006 آلمان چه نتیجه ای در بر خواهد داشت.

تقابل آبی پوشان لیگ

از ساعت 17:45 امروز، گل گهر و استقلال خوزستان در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم به میدان می روند. شاگردان مارینوس اوزونیدیس که سه باخت پیاپی را در لیگ برتر متحمل شده اند، با 33 امتیاز در رتبه ششم قرار دارند و می خواهند ناکامی های اخیرشان را جبران کنند. این در حالی است که سرمربی یونانی گل گهر، نارضایتی اش را از قضاوت هایی که در بازی های این تیم شده، اعلام کرده است. در سمت مقابل، شاگردان سیروس پورموسوی هم که در بازی قبل شان برابر صنعت نفت به پیروزی 2-1 رسیدند، با 19 امتیاز در رتبه چهاردهم جدول قرار دارند و امیدوارند با موفقیت در این مسابقه، برای اولین بار در این فصل به دو برد پیاپی دست پیدا کرده و از منطقه خطر دورتر شوند. بازی رفت دو تیم آبی پوش لیگ با تساوی 1-1 به پایان رسید.

پرطرفدارها به دنبال جبران

در بازی های فردا و از ساعت 16:30، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، پذیرای تراکتور است. تیم شهر خسته در حالی به میدان می رود که با آمدن ساکت الهامی هم وضعیت مناسبی پیدا نکرده است. سرخپوشان قائمشهری که سه بازی اخیرشان را نبرده اند، با اینکه در بازی قبل شان برابر سپاهان به تساوی بدون گل رسیدند اما با 16 امتیاز در قعر جدول قرار دارند و امیدوارند با برتری در این بازی، به بقا امیدوار شوند. این در حالی است که تراکتور پس از باخت 4-1 برابر ذوب آهن، دست به تغییر کادرفنی خود زد و با فسخ قرارداد با پاکو خمس، حالا نیمکتش را به محمد نصرتی سپرده است. بازی رفت دو تیم پرطرفدار، با نتیجه 3-0 به سود تراکتور به پایان رسید و حالا باید دید محمد عباس زاده کاپیتان نساجی برابر تیم سابقش چه نتیجه ای می گیرد.

تقابل ویسی و محرم بی شکست

در دیگر بازی جمعه، فولاد از ساعت 18:10 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف مس رفسنجان می رود. سرخپوشان اهوازی در شرایطی در این مسابقه به میدان می روند که در شش بازی اخیر خود از رسیدن به برد باز مانده اند. این در حالی است که عبدالله ویسی هنوز هم در فولاد کاری از پیش نبرده و پس از دو تساوی پیاپی، اولین باخت خود با این تیم را در بازی قبل برابر شمس آذر با نتیجه 1-0 تجربه کرد تا فولاد با 21 امتیاز در رتبه سیزدهم باشد. این در حالی است که محرم نوید کیا تحول خوبی را در مس به وجود آورده و روند بدون باختی را با رفسنجانی ها طی کرده است. بازی رفت دو تیم با نتیجه 3-0 به سود مس با هدایت الهامی به پایان رسید و باید دید این بار تقابل دو تیم چه نتیجه ای خواهد داشت.

افغانستان اولین حریف فوتسال ایران

جام فوتسال ملت های آسیا از دیروز در تایلند آغاز شده و تیم ملی فوتسال ایران امروز در اولین بازی خود مقابل تیم ملی فوتسال افغانستان قرار خواهد گرفت. درهمین راستا روز گذشته نشست هماهنگی این بازی برگزار گردید و مسئولان تیم ملی فوتسال ایران در این نشست حاضر شدند. در این نشست ابوالفضل کریمیان، سرپرست تیم ملی فوتسال ایران و همچنین فتحی مدیررسانه ای تیم ملی فوتسال ایران حضور داشتند و درنهایت مقرر شد تیم ملی فوتسال ایران همچون گذشته با لباس یکدست سفید مقابل رقیب خود قرار بگیرد. افغانستانی ها نیز لباس قرمز به تن خواهند کرد. تیم ملی فوتسال ایران برای دومین بار با مربیگری وحید شمسایی در جام ملت های فوتسال آسیا شرکت می کند. در دوره قبل که تیم ملی فوتسال ایران با هدایت شمسایی مقابل رقبا قرار گرفت، در بازی نهایی مقابل تیم ملی فوتبال ژاپن به آنچه می خواست نرسید و با قرار گرفتن در جایگاه دوم به کار خود خاتمه داد. شمسایی و شاگردانش اما امیدوارند این بار ناکامی در آسیا را جبران کنند. آیا شمسایی به وعده خود عمل خواهد کرد؟! ژاپن، کویت و تاجیکستان دیگر تیم های حاضر در گروه ما هستند.

تکذیب واگذاری قطعی استقلال به یک هلدینگ

درحالی که در برخی رسانه ها با قطعیت درباره انتقال امتیاز باشگاه استقلال به یک هلدینگ صحبت به میان آمده اما مهدی افضلی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال این خبر را تایید نکرده است. او می گوید: «هنوز رسما این اتفاق نیفتاده چون باید پذیره نویسی شود و ضابطه دارد. باید این ضابطه رعایت شود. بحث خرید سهام و حضور در بورس وجود دارد اما شنیده های جدی حاکی از این است که خریدار استقلال هستند. رئیس هیات مدیره باشگاه استقلال درخصوص اینکه آیا افرادی از تیم مدیریتی فعلی در باشگاه می مانند یا تیم مدیریتی به صورت کلی عوض می شود، گفت: «نظر من این است که این واگذاری بهترین روش ممکن است. این یک مجموعه بزرگ است که استانداردهای جهانی را هم دارد؛ هم مسئولیت های اجتماعی را انجام می دهد و هم می تواند هزینه های باشگاه را تامین کند. درکل مجموعه توانمندی هستند. به نظرم خوب نیست، اتفاقی عالی افتاده است. بهترین فرصت ممکن است که استقلال به شرایط مطلوب برسد.»