آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۱
ورزشی
۱۲
گپ

پرسپولیس هنوز تحت تاثیر سبک مربیگری یحیی است

عابدینی: سرخابی ها را به بانک های ورشکسته واگذار نکنیم !

گردآورنده: محمد محمدی سدهی
هیجان لیگ برتر فوتبال به بالاترین حد خود رسیده است. اختلاف یک امتیازی پرسپولیس نسبت به حریف سنتی اش استقلال و رقابت پایاپای دو تیم در هفته های اخیر باعث شده تا در فاصله 7 هفته باقی مانده به پایان لیگ برتر تکلیف قهرمان فصل مشخص نباشد. در این بین، بحث واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک ها مورد دیگری است که بهانه ای شد برای صحبت «ایران» با امیر عابدینی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تا نظرات او را در خصوص شرایط کنونی سرخپوشان جویا شویم.
آقای عابدینی! از نظر شما عملکرد پرسپولیس در هفته های اخیر چطور بوده است؟

به اعتقاد من، عدم باخت تیم در چند هفته گذشته باعث می شود تا به این نتیجه برسیم که پرسپولیس در حال حاضر شرایط خوبی دارد و در واقع این تیم بضاعت قهرمانی در فصل جاری را دارد. پرسپولیس در خانه زیبا بازی می کند و زمانی که به عنوان میهمان به شهرهای دیگر می رود هم عملکرد خوب خود را دارد و می توان تا حدود زیاد امیدوار بود که همین کیفیت خوب خود را در هفته های پایانی لیگ نشان دهد.

اما این تیم برای قهرمانی حریف سرسختی به نام استقلال دارد!

بله، استقلال هم تمام وجودش را گذاشته و به دنبال کسب عنوان قهرمانی است. در واقع با توجه به تک امتیاز اختلافی که وجود دارد، رقابت دو تیم نفس به نفس است و نمی توان درمورد قهرمان فصل جاری صحبت کرد. کیفیت دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک حد است و هر دو تیم عملکرد خوبی دارند و این موضوع پیش بینی درخصوص قهرمان لیگ برتر را سخت تر می کند. البته یک تفاوت اندکی بین دو تیم وجود دارد.

چه تفاوتی؟

از نظر من پرسپولیس نسبت به استقلال شاداب تر بازی می کند و این شادابی باعث شده تا این تیم در هفته های اخیر بتواند نتایج قابل قبولی کسب کند. پرسپولیس با وجود از دست دادن علیرضا بیرانوند در درون دروازه عملکرد خوبی دارد و در واقع تمام بازیکنان با وجودشان از دروازه خود محافظت می کنند تا با وجود حضور دروازه بان جوان شان دروازه تیم بسته بماند.

سبک بازی پرسپولیس با مربیگری اوسمار ویرا را چگونه دیده اید؟

به نظر من، با وجود جدایی یحیی گل محمدی از پرسپولیس، این تیم هنوز تحت تاثیر سبک مربیگری یحیی است. گل محمدی در این فصل با وجود تنگدستی و مشکلات مالی ای که تیم داشت، پرسپولیس را به عنوان یک مدعی قهرمانی لیگ معرفی کرد. تیمی که پتانسیل خوبی برای قهرمانی دارد و باتوجه به بازیکنانی که در نیم فصل جذب کرد، می توان به قهرمانی پرسپولیس بسیار امیدوار بود.

پس پرسپولیس از نظر شما این عملکرد خوب را باید مدیون سرمربی سابق خود باشد؟

از نظر من، اوسمار از مکانیزم گل محمدی در هدایت پرسپولیس استفاده کرده که البته اوسمار به این مکانیزم شادابی را اضافه کرده و این تیم بسیار شاداب فوتبال بازی می کند. اوسمار به بازیکنان نزدیک شده و در واقع رابطه خوبی بین او و بازیکنان وجود دارد، این موضوع باعث شده تا بازیکنان در زمین کم نگذارند. اوسمار را مربی خوبی دیدم و به نظر می رسد که پرسپولیس با این مربی هم می تواند موفق شود.

این روزها، بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ها مطرح شده است. از نظر شما واگذاری این دو باشگاه به بانک ها نتیجه خوبی خواهد داشت؟

من در حال حاضر مخالفتی با واگذاری دو باشگاه ندارم و تنها از مسئولان یک خواهش دارم. خواهش من این است که اگر یک کمیته واگذاری در بحث واگذاری این دو باشگاه وجود دارد، تقاضا دارم که این کمیته وضعیت بانک ها را بررسی کند تا این دو باشگاه به بانک های ورشکسته واگذار نشوند چرا که تجربه تیم داری بانک ها را پیش از این دیده ایم. در سال های گذشته شاهد تیم داری بانک ملی بودیم که الحق بانک ملی تیم قدرتمندی بود اما در وسط راه بانک ملی به عنوان مالک تیم، تیم را رها کرد و دست از تیم داری برداشت. بانک تجارت و کشاورز هم چنین شرایطی داشتند و بانک های تجارت و کشاورزی مسئولیت این دو تیم را برعهده داشتند اما دیدیم که یک روز از تیم داری دست کشیدند اما استقلال و پرسپولیس را نمی توان منحل کرد و مسئولان باید تمام جوانب را در واگذاری این دو تیم در نظر بگیرند و بعد دو تیم پرهوادار را به بانک ها واگذار کنند.

برش

انصراف وزارت ورزش از مالکیت سرخابی ها

معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که وزارت ورزش و جوانان به طور قطع مالکیت سرخابی ها را به عهده نخواهد گرفت. شروین اسبقیان پیرامون واگذاری سرخابی ها این جملات را به زبان آورد: «واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند و افتخاراتی برای کشور کسب کرده اند، در دست سازمان خصوصی سازی است و آنها کار را به صورت جدی دنبال می کنند اما سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری تعیین شده است. در دولت های قبل پروسه واگذاری به سرانجام نرسید اما در دوره ای که آقای هاشمی حضور دارند، بسیار جدی پیگیری کردند و شخص آقای رئیس جمهور هم ورود کردند. باید تاکید کنم که روز واگذاری مشخص شده و قطعا پیگیری و دنبال می شود و سازمان خصوصی سازی هم پیگیر است. مشکل خاصی وجود ندارد.» آیا یک بانک یا یک شرکت پتروشیمی مالکیت سرخابی ها را به عهده خواهند گرفت؟ معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به این سوال نیز پاسخ داد: «اینها صحبت هایی است که در فضای مجازی مطرح می شود، اما روز واگذاری که سوم اردیبهشت ماه است، مشخص خواهد شد که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می شود.»