آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۸۴۴۱
جهان
۴

اخبار

صهیونیست ها کارخانه دارو در غزه را بمباران کردند

منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود، کارخانه تولید دارو در غزه را بمباران کرد. به گزارش المیادین، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین تجمع فلسطینی ها در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را بمباران کردند که طی آن 6 نفر به شهادت رسیدند. براساس این گزارش، جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین سه شنبه شب به خانه ای در جنوب نوار غزه حمله کردند و هفت فلسطینی را شهید کردند. این منزل مسکونی در مرکز شهر رفح هدف حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

طرح جدید بن گویر برای مسجدالاقصی

رسانه های صهیونیستی از طرح وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجدالاقصی خبر دادند. طرح بن گویر شامل ادعای «برابری» بین مسلمانان و شهرک نشینان در اقامه نماز در داخل مسجد به صورت رسمی و قانونی است و هدف از آن تحمیل یک عمل جدید بر مسجدی است که متعلق به مسلمانان است. همچنین این طرح شامل تشدید کنترل نظارت بر نمازگزاران و زوار مسجدالاقصی با نصب دوربین ها و دستگاه های دیجیتال و نیز تشدید حضور نیروهای اشغالگر در داخل مسجد است. این در حالی است که برخی منابع خبر دادند، روز دوشنبه «دوو لیور» بزرگترین خاخام حزب «صهیونیسم مذهبی» به صحن مسجدالاقصی یورش برد و تحت محافظت شدید نیروهای اشغالگر، جشن عروسی نوه خود و نیز آیین یهودی مربوطه را داخل مسجدالاقصی برگزار کرد.

انتقاد تند لیبرمن به نتانیاهو

وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر از عملکرد کابینه این رژیم در جنگ و بی توجهی آن به وضعیت وخیم شهرک نشینان در شمال فلسطین اشغالی انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری «سما»، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» در این باره گفت: کابینه، ساکنان شمال را رها کرده و به آنها بی توجه است. وی گفت: شهرک نشینان شمال مانند پرنده توسط حزب الله شکار می شوند و کابینه نسبت به سرنوشت آنها بی توجه است.

انصارالله: به مبارزه با اسرائیل ادامه می دهیم

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که این جنبش به هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی و کشتی های امریکایی و انگلیسی ادامه می دهد. حزام محمد الاسد، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با اسپوتنیک تاکید کرد: تا زمان توقف جنگ علیه نوار غزه، این جنبش به هدف قرار دادن کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.وی همچنین گفت که جنبش انصارالله در پاسخ به تجاوزها علیه یمن نیز به هدف قرار دادن کشتی های امریکایی و انگلیسی ادامه خواهد داد.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.