آرشیو پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۵۷
دانشگاه
۷

ابلاغ دستورالعمل دانشگاه آزاد در خصوص حجاب

رئیس کمیته انضباطی مرکزی دانشجویی دانشگاه آزاد در نامه ای به روسای استان ها و واحدهای ویژه اعلام کرد: با توجه به اهمیت آراستگی و شئون رفتاری و نقش آن در پاسداشت حقوق و آزادی های اجتماعی و تضمین کیفیت آموزشی که پیش از این نیز بیان شده است مواردی برای اجرا ابلاغ می شود.

«بر اساس تبصره 2 ماده 9 دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتاری دانشگاه آزاد اسلامی، موقتا از ورود موارد خاص و هنجارشکنانه در حوزه آراستگی که شرح آن اعلام شده است، به واحد جلوگیری کرده و پرونده افراد خاطی مستقیما به کمیته انضباطی ارسال شود.

کسانی که بر اساس بندهای 1 تا 4 ماده 9 همان دستورالعمل تذکر گرفته اند و پرونده شان می باید به کمیته انضباطی برود، حکم شان مانند فردی که اصرار بر تخلف دارد، صادر شود چراکه عملا باوجود 4 مرحله تذکر به این مرحله رسیدند.

ابلاغیه این جانب به شماره/11/857 ص مورخ 18 خرداد 1402 درخصوص تذکر اساتید به موارد کشف حجاب در کلاس مورد تاکید قرار می گیرد.مسئولیت این امور برعهده رئیس واحد است و با هر نوع قصور و تقصیری برخورد می شود.»

در بخش هایی از این دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی و رفتار دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

لباس باید ساده، آراسته و در شان دانشگاه باشد.

پوشش کامل بدن بجز صورت و دست ها تا مچ برای بانوان الزامی است.

پوشش بانوان با چادر و مانتو یا مانتو بلند (تا زیرزانو)، شلوار، مقنعه یا روسری با رنگ مناسب، جوراب غیر نازک و کفش متعارف است.

استفاده از مانتوی نامناسب، کوتاه، چاک دار، آستین کوتاه (ساق دست نما)، چسبان، دارای رنگ تند و زننده، جلو باز و بدون دکمه برای بانوان ممنوع است.

پوشش آقایان با پیراهن آستین دار و یقه معمولی، شلوار ساده، رسمی و بلند است.

آرایش و پیرایش غیرمتعارف مو مانند بافتن، مش کردن و تیغ تیغی برای آقایان ممنوع است.

استفاده از لباس اندامی، نازک، تنگ و چسبان، بدن نما و شلوار استریج ممنوع است.

چاپ هرگونه نقوش، کلمات زننده و رکیک، علائم و نشانه گروه های انحرافی، تصاویر زن، تصاویر فکاهی و پوچ و بی معنی، شعارهای قومی و نژادی، تبلیغات تجاری و توهین آمیز بر روی بدن، پوشش، مچ بند، پیشانی بند، کمربند، انگشتر و کیف ممنوع است.

استفاده از آرایش زننده، جواهرات و زیور آلات نامتعارف ممنوع است.