آرشیو سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۵۷۵۱
اقتصاد
۶

ویژه

کاهش 29 درصدی مصرف نفت سفید در استان کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان از مصرف 22 میلیون و هشتصد هزار لیتر نفت سفید در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: این میزان مصرف نسبت به سال قبل با کاهش 29درصدی همراه بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان، جهانبخش نوکانی با بیان این مطلب گفت: از این میزان نفت سفید توزیع شده 20 میلیون لیتر آن در روستاهای استان توزیع و مصرف شده است .

نوکانی با اشاره به زحمات و تلاش رانندگان ناوگان حمل و نقل فرآورده های نفتی منطقه که باتوجه به شرایط کوهستانی و صعب العبور بودن راه های روستایی استان نسبت به تامین سوخت مورد نیاز روستاییان اقدام می کنند، افزود: راستی آزمایی خانوارهای نفت سفیدسوز توسط همکاران این شرکت، توزیع الکترونیک نفت سفید و توسعه شبکه گازرسانی از دلایل این میزان کاهش نفت سفید در استان است .

این مقام مسوول با اشاره به توزیع الکترونیکی نفت سفید در سطح روستاهای استان و شارژ سهمیه سالیانه 6هزار خانوار نفت سفیدسوز در کارت بانکی آنان، از فعالیت279 باب فروشندگی نفت سفید روستایی در سطح استان خبرداد.

درخواست تعیین تکلیف پیمانکار جاده های روستایی کوهرنگ

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری جعفر عسگری حسنوند، نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان ها و نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان در بیست و یکمین اجلاس شورای اسلامی استان که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد، با اشاره به لزوم شفاف سازی میزان اعتبارات تخصیصی سند توسعه و سفر ریاست جمهور علی الخصوص جهت شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان کوهرنگ جزو 30 شهرستان کل کشور است که سند توسعه برای این شهرستان مصوب شده، نحوه توزیع اعتبارات باید اطلاع رسانی گردد. وی با اشاره به درخواست تعیین تکلیف پیمانکار جاده های روستایی شهرستان کوهرنگ، افزود: با توجه به اینکه مبلغ پیش پرداخت قرارداد را پیمانکار سه سال پیش دریافت اما تا کنون مستقر نگردیده، اعتراض مردمی را به دنبال داشته است.