آرشیو چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۶۷۵۵
حوادث
۱۹
عدلیه

سناریوی 10 میلیاردی مردی برای ربودن برادر

چهار آدم ربا بعداز 30روز شکنجه گروگان، وقتی او بیهوش شد به تصور این که مرده، پیکر نیمه جانش را در اتوبان تهران کرج رها کردند.

به گزارش خبرنگار جام جم، روزهای پایانی اسفند سال گذشته خانواده ای با حضور در شعبه نهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کردند، پسر 37ساله شان برای انجام کارهایش از خانه بیرون رفته و بعد از آن ناپدید شده است. پس از این شکایت، پرونده با دستور قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد. تحقیقات ادامه داشت تا اینکه در روزهای پایانی فروردین امسال خانواده مرد گمشده به پلیس آگاهی آمدند و گفتند پسرشان به خانه برگشته و می گوید 30روز در اسارتگاه آدم ربایان شکنجه شده است. بنابراین ماموران به تحقیق از گروگان نجات یافته پرداختند که او در اظهاراتش گفت : برای دیدار دوستانم به محله تیردوقلوی تهران رفته بودم. در خیابان منتظر تاکسی بودم که پژویی مقابلم توقف کرد، چهارمرد از آن پیاده شدند و با چاقو مرا تهدید کرده و کتکم زده و ربودند. بعد خودرو مقابل باغ ویلایی اطراف تهران توقف کرد و مرا پیاده کردند.

وی افزود: مرا به داخل خانه برده و در اتاقی زندانی کردند. کتکم زدند و بعد با طناب دستان و پاهایم را بستند. تهدید می کردند باید هرچه دارم به آنها بدهم. اگر سند دارم باید به نام آنها ثبت شود. گفتم بگذارید با خانواده ام حرف بزنم که پول بگیرم. گفتند خودشان با آنها تلفنی حرف زدند و پولی برای آزادی من ندادند. مدام شکنجه ام داده و جانم در خطر بود. 100میلیون تومان تلفنی از دوستانم توانستم بگیرم و این پول ها به حساب های مختلفی که گفته بودند، واریز شد. در روزهای آخر سفته و چک هایی را مقابلم گذاشتند تا امضاء کنم. در برگه هایی هم نوشته ای گرفتند که معادل 10میلیارد تومان به آنها بدهکارم و به زور امضا و اثر انگشتم را روی این برگه ها ثبت کردند. 30روز در اسارتگاه آنها بودم و شکنجه شدم. روز آخر وقتی دیدند زیر شکنجه بیهوش شدم به تصور این که مرده ام، مرا پتوپیچ کرده در خودرو انداخته و بیرون بردند و در اتوبان تهران کرج رهایم کردند و رفتند. راننده عبوری مرا یافت و به بیمارستان رساند.

درحالی که تحقیقات ادامه داشت، دو روز پیش شاکی دوباره به اداره پلیس آمد و گفت: پیش یکی از دوستانم رفته بودم که برایم تعریف کرد پسر عموی مادرم شبی مهمان او بوده و به او گفته برادر من نقشه ربودن مرا طراحی و چهار خلافکار حرفه ای آن را اجرا کرده و شکنجه ام دادند. چراکه من و برادرم سر ملک 10میلیارد تومانی با هم اختلاف داشتیم و تصور می کنم حرف هایی که شنیدم، درست باشد.

​​​​​​​دیروز پسر عموی مادری شاکی بازداشت شد و او در تحقیقات گفت: شاکی و برادرش از اقوامم هستند و با هم سر ملک 10میلیارد تومانی اختلاف داشتند و مشکل شان حل نمی شد. برادرش یک روز سراغم آمد وگفت اگر کمک کنم برادرش را برباید، یک میلیارد تومان سهمم می شود که ترسیده و قبول نکردم. بعدهم خودش چهارمرد خلافکار را استخدام کرده و نقشه را اجرا کرد.

عظیم سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام جم گفت : دستور احضار برادرشاکی صادر و چهارآدم ربا نیز تحت تعقیب قرار گرفتند و تحقیقات از مرد آشنا که بازداشت شده نیز ادامه دارد.