آرشیو پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، شماره ۲۳۵۶۹
جامعه
۱۰

خبر

پیش بینی بارش باران در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از بارش باران در بیشتر استان ها و وزش باد شدید موقت خبر داد.

صادق ضیائیان به ایسنا گفت: پنج شنبه در برخی نقاط استان های، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان همدان، مرکزی ، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر ، اصفهان، فارس، هرمزگان، کرمان، یزد، خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش پیش بینی می شود. جمعه نیز به جز استان های سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی در بوشهر این وضعیت را خواهیم داشت. وی افزود: شنبه در شمال غرب، غرب، برخی نقاط جنوب غرب، شمال شرق دامنه های شمالی و جنوبی البرز بارش پیش بینی می شود. همچنین طی پنج شنبه و جمعه در جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز نیز بارش رخ خواهد داد و دریا در این نواحی مواج می شود.

رئیس سازمان توسعه معاونت علمی: میزان صادرات دانش بنیان ها در سال 1402 از مرز 2 میلیارد دلار گذشت

رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی معاونت علمی ریاست جمهوری از رشد سه برابری صادرات شرکت های دانش بنیان در سال 1402 خبر داد.

به گزارش ایرنا، امیرحسین میرآبادی با اشاره به رشد سه برابری صادرات شرکت های دانش بنیان در سال 1402 گفت: سال گذشته میزان صادرات شرکت های دانش بنیان دو میلیارد دلار را رد کرد که نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی از جمله نقش آفرینی بیشتر شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کلان کشور است.

میرآبادی افزود: هدف ما در سال 1403 ادامه این مسیر با قوت بیشتر است. در همین راستا موضوع حمایت از تنوع بخشی به مقاصد صادراتی شرکت های دانش بنیان، ایجاد بازارهای جدید، رفع موانع پیش روی شرکت های دانش بنیان برای توسعه صادرات و توسعه بازار بین الملل از جمله ظرفیت هایی است در دستور اقدام قرار داده ایم. امید است در پایان سال 1403 شاهد رشد 50 درصدی صادرات دانش بنیان ها به نسبت سال 1402 باشیم. رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی حضور شرکت های دانش بنیان در تعاملات خارجی را سبب ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی ایران در تعاملات بین المللی و شناخته شدن بیشتر کشورمان به عنوان یک کشور پیشرفته فناور دانست و بیان کرد: این موضوع مورد توجه و تاکید بسیار رئیس جمهوری اسلامی ایران هم قرار گرفت و در افتتاحیه نمایشگاه اکسپو نیز به این موضوع اشاره داشتند.

بازداشت مروج کودک همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به انتشار ویدیویی از یک دختربچه در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس اظهار داشت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را در پی داشت. در همین راستا نیز پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و ابتدا تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده، مشخص شد که این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است، گفت: در ادامه با پیگیری ها و هماهنگی های انجام شده، مدیر سالن زیبایی که ویدیوی مذکور را تولید و منتشر کرده بود به پلیس فتا تهران بزرگ احضار شد.

وی با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک، سناریو تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان و... پرونده ای تشکیل شد، ادامه داد: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستورقضائی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا گردید.

معظمی گودرزی گفت: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرائم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا با والدین این کودک نیز ارتباط برقرار کرده و ضمن ارائه مشاوره های لازم به آنان تاکید کرد که صیانت از هویت و شخصیت فرزندانشان نیز برعهده آنان بوده و بی توجهی و هرگونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

معظمی گودرزی با هشدار به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته صراحتا هرگونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به وی را جرم انگاری کرده است. در همین راستا نیز پلیس فتا در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد. کما اینکه در گذشته نیز با موردی که پدری فرزندش را به بیان کلمات و انجام رفتارهای بزرگسالانه و حتی شرب خمر تشویق کرده و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد و در پرونده ای دیگر نیز با والدین نوجوانی که برای جذب دنبال کننده فرزند خود را به رفتارهای غیراخلاقی و بی احترامی به مقام مادر تشویق کرده بودند، برخورد شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: لذا به افرادی که قصد دارند تا برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نامتعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند که چنین اقدامات و رفتارهایی گرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به افزایش دنبال کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندنشان شود، اما در دراز مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان برجای خواهد گذاشت که جبران ناپذیر است.

کلاهبردار 120 میلیارد تومانی به کشور بازگردانده شد

رئیس پلیس بین الملل فراجا گفت: با همکاری پلیس یکی از کشور های همسایه، فردی که 120 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و پس از سیر مراحل قانونی به کشور بازگردانده شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار مجید کریمی اظهار داشت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود 400 کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می شود. این فرد در مرحله سوم، آخرین محموله وارداتی را که شامل 93 کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل 120 میلیارد تومان بوده است به مشتری های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالا ها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشور های همسایه متواری می شود. وی ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشور های همسایه گفت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار ماموران پلیس بین الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. پلیس بین الملل با استفاده از ظرفیت های سازمان اینترپل و هماهنگی های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقبا متهم را در کشور محل اختفاء مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می کند. متهم توسط ماموران پلیس بین الملل فراجا، از طریق مرز هوائی فرودگاه بین المللی امام خمینی به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت خبر داد: کشف 20 موتور، 15 خودرو و 2 هزار قطعه لوازم خودروی سرقتی و بازداشت 57 سارق و مالخر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: جلسات مستمری درخصوص ایمنی و امنیت خودروها با خودروسازان داخلی داریم و در این جلسات از آنها خواسته ایم که خودروها به ردیاب مجهز شوند.

به گزارش ایرنا، سردار علی ولی پور گودرزی در حاشیه نمایشگاه طرح دستگیری سارقان و مالخران وسایل نقلیه در گفت وگو با خبرنگاران با موضوع ارتقای ایمنی خودروها افزود: در جلسات مستمر خود با شرکت های خودروساز داخلی که شخص استاندار تهران هم حضور دارند، نظرات و دیدگاه های خود را مطرح می کنیم تا معایب خودروها را برطرف کنند البته در این راستا تولید برخی خودروها که امنیت و ایمنی لازم را نداشتند، متوقف شده است.

ولی پور گودرزی ادامه داد: استفاده از وسایل و تجهیزات الکترونیکی درخودروها راهکار خوبی برای ممانعت از سرقت خودروها بوده و می تواند سرنخ خوبی برای پیدا شدن وسیله نقلیه بعد از سرقت باشد.

وی بیان داشت: همکارانم طی چند روز گذشته در تلاش شبانه روزی و با هماهنگی مرجع قضائی افرادی که در سرقت خودروها و محتویات آن نقش داشتند، شناسایی و 57 متهم دستگیر شده اند. از این سارقان و مالخران تعداد 20 دستگاه خودروی مسروقه، 15 دستگاه موتورسیکلت و 2 هزار قطعه لوازم خودرو دزدی، کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت یادآور شد: این طرح های پلیس به صورت مستمر و هفتگی با موضوعات مختلف در حال انجام است.