فهرست مطالب

فارابی - سال بیستم شماره 1 (پیاپی 77، تابستان 1395)

فصلنامه فارابی
سال بیستم شماره 1 (پیاپی 77، تابستان 1395)

  • 304 صفحه،
  • تاریخ انتشار: 1395/11/01
  • تعداد عناوین: 19
|
  • یادداشت سردبیر
    مسعود احمدیان صفحه 4
  • شکل گیری اکسپوزیسیون در سه دوره کلاسیک، مدرن و پست مدرن
    احمد الستی، ژاله مهدوی صفحه 5
  • الگوهای دکوپاژی برای سکانس های شروع کلاسیک، مدرن و پست مدرن
    ژاله مهدوی صفحه 23
  • آغاز، ساحت دشوار
    شاهپور شهبازی صفحه 35
  • الگوهای شروع از نظر دراماتیک در هر سه دوره تاریخ سینما
    ژاله مهدوی صفحه 51
  • موسیقی برای سکانس افتتاحیه
    هانی صباحی صفحه 65
  • بوناسرا بماند برای آخر سر (بررسی فصل افتتاحیه پدرخوانده در رمان، فیلمنامه و فیلم)
    رضا خسروی صفحه 89
  • سکانس افتتاحیه در فیلم های جیمزباند
    شهرام اشرف ابیانه صفحه 99
  • تحلیل تیتراژ آغازین در فیلم
    ملیس انسیر ترجمه: نرگس یزدی صفحه 123
  • تیتراژ فیلم «هفت» دیوید فینچر
    فیل دو سملین ترجمه: امیر کمندی صفحه 159
  • فابیولای یک پایان (تعطیلات آخر هفته)
    احمد الستی صفحه 163
  • آیا پایان یک فیلم، فرجام جهان فیلم است؟
    محمدرضا سهرابی صفحه 189
  • پایان فیلم؛ آغاز دوباره (با اشاره به پایان فیلم های استرداد و آذر، شهدخت، پرویز و دیگران)
    عبدالحسین لاله، آرزو عبدی صفحه 201
  • پدرخوانده، نبرد نهایی (بررسی فصل پایان در رمان، فیلمنامه و فیلم)
    رضا خسروی صفحه 225
  • زوال عنوان پایان (THE END)
    فیلیپ ژان درو ترجمه: ساناز فلاح فرد صفحه 243
  • پی رنگ پیچیده تر می شود
    جینا کرنان ترجمه: دکتر محمدرضا سهرابی صفحه 255
  • تک خوانی های پایان (مونتاژ اپرایی در سکانس های پایانی سه گانه های کاپولا و لئونه)
    اسکات مکنزی ترجمه: دکتر محمدرضا سهرابی صفحه 263
  • نقطه اوج
    جان هاوارد لاوسون ترجمه: مهدی فیاضی کیا صفحه 275
  • وحدت در نقطه اوج
    جان هاوارد لاوسون ترجمه: مهدی فیاضی کیا صفحه 289