فهرست مطالب
ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 191 (آبان 1397)
- 112 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
- تاریخ انتشار: 1397/08/01
- تعداد عناوین: 30
- سرمقاله
-
سینمای دینی/ عاشوراصفحه 4
- سینمای ایران: پیش درآمد
-
تجربیات نامربوط شخص مربوطهصفحه 8
- سینمای ایران: کشمکش
-
تسلسل خشونت از طریق رابطه پدر و پسری در فیلمنامه «مغزهای کوچک زنگ زده»صفحه 10
-
نگاهی به فیلمنامه «مغزهای کوچک زنگ زده»صفحه 12
-
ساختار دراماتیک، روند روایت داستان و شخصیت پردازی در فیلمنامه «مغزهای کوچک زنگ زده»صفحه 14
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با هومن سیدی، فیلمنامه نویس و کارگردانصفحه 16
- سینمای ایران: کشمکش
-
بررسی فیلمنامه «عرق سرد» از منظر نقد اخلاقی هنرصفحه 22
-
نگاهی به ساز و کار کشمکش ها در ساختار فیلمنامه «عرق سرد»صفحه 24
-
حرکت پیش رونده در فیلمنامه «عرق سرد»صفحه 25
-
چگونگی گسترش داستان در فیلمنامه «جاده قدیم»صفحه 27
-
جایگاه قهرمان زن در فیمنامه «جاده قدیم»صفحه 29
-
چگونگی ایجاد موانع و حل و فصل آن ها در فیلمنامه «اجباری»صفحه 31
-
مقایسه دو فیلمنامه «داش آکل»؛ از کیمیایی تا براهیمیصفحه 32
- سینمای ایران: نقطه دید
-
نگاهی به دیالوگ ها و موقعیت های فراگیر کمیک در سینمای ایرانصفحه 34
- سینمای ایران: ایجاز
-
فیلمنامه کوتاه «تناوب»صفحه 36
- سینمای ایران: از زبان فیلمنامه نویس
-
گفت و گو با علی خوشدونی، فیلمنامه نویس «تناوب»صفحه 37
- سینمای ایران: پشت ویترین
-
معرفی و تحلیل کتابصفحه 42
- سینمای جهان: سیناپس
-
آلفا، حیوانات آمریکایی، قانون کودکان، نعناع، خانه ای با ساعتی در دیوارهایش، مرد کوکلوس کلان سیاه، آسیایی های خرپولصفحه 46
- سینمای جهان: کارگاه فیلمنامه
-
عبور از دوزخ پرده دومصفحه 52
- سینمای جهان: مکاشفات
-
سخنرانی کنت لونرگان در سمینار بفتاصفحه 55
- سینمای جهان: بن مایه
-
رازهای قالب بندی فیلمنامه؛ مطالعه موردی «یک مکان آرام»صفحه 57
-
چه چیز فیلمنامه نوشتن را این همه از نمایشنامه نوشتن متفاوت می کند؟صفحه 60
- سینمای جهان: تجربه های پراکنده
-
چگونه می توان شانس موفقیت فیلمنامه را افزایش داد؟صفحه 64
-
چگونگی استفاده از احساس درون برای توسعه شخصیتصفحه 66
-
نویسندگان چه چیزی را می توانند از نوازندگان بیاموزندصفحه 68
- فیلمنامه کامل
-
گاندیصفحه 72
-
یادداشت مترجمصفحه 106
-
سکانس برگزیدهصفحه 107
-
تحلیل روایت دراماتیک تاریخی و زندگی نامه ای از دیدگاه پسااستعماری در فیلمنامه «گاندی»صفحه 108
-
نگاهی به فیلمنامهصفحه 111