فهرست مطالب

فیلم نگار - پیاپی 198 (خرداد 1398)

ماهنامه فیلم نگار
پیاپی 198 (خرداد 1398)

  • 144 صفحه، بهای روی جلد: 50,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1398/03/01
  • تعداد عناوین: 41
|
  • سینمای ایران
  • پیش درآمد: تجربیات نامربوط شخص مربوطه
    سیدسعید رحمانی صفحه 6
  • روایت: کارگاه آموزشی پیمان قاسم خانی و شادمهر راستین در سی و هفتمین جشنواره جهانی فجر
    صفحه 8
  • اکران: یه وا، تگزاس 2
    سعید نیکورزم صفحه 15
  • سینمای ایران: کشمکش
  • تاثیر شخصیت پردازی بر روایت فیلم در «یه وا»
    اسدالله غلامعلی صفحه 18
  • تاکتیک های مربوط به ساخت پیرنگ در فیلمنامه «یه وا»
    فاطمه فریدن صفحه 19
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با آناهید آباد، فیلمنامه نویس و کارگردان «یه وا»
    سحر عصرآزاد صفحه 20
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نقش رنج در تعیین موقعیت دراماتیک در فیلمنامه «جهان با من برقص»
    جمشید خاوری صفحه 25
  • تصویر مرگ در خلق موقعیت های دراماتیک در فیلمنامه «جهان با من برقص»
    فرناز فرآیین صفحه 26
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با سروش صحت، فیلمنامه نویس و کارگردان «جهان با من برقص»
    احسان آجورلو صفحه 27
  • سینمای ایران: کشمکش
  • نگاهی به بهاریه فیلم های کوتاه تهران
    بهمن شیرمحمد صفحه 30
  • سینمای ایران : ایجاز
  • فیلمنامه کوتاه قربانی
    مهدی محمدنژادیان صفحه 32
  • سینمای ایران : از زبان فیلمنامه نویس
  • گفت و گو با مهدی محمدنژادیان، فیلمنامه نویس و کارگردان «قربانی»
    محمدرضا نعمتی صفحه 34
  • پرونده یک موضوع (وس اندرسون)
  • بررسی مولفه های دراماتیک در فیلم های وس اندرسون
    اسدالله غلامعلی صفحه 40
  • وس اندرسون و شخصیت پردازی های اصیل نمایشی
    کیم ویلکینز ترجمه: سرور بهروش صفحه 43
  • داستان و ناداستان و فرایافت آن در تکنیک نوشتن و باورهای دراماتیک
    فاطمه فریدن صفحه 47
  • بررسی ویژگی های شخصیت های فیلم ها
    حسین جوانی صفحه 49
  • فیلم به فیلم، اندرسون از اندرسون می گوید
    دوریان لانسکی ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 51
  • گونه شناسی تخیل در استپ موشن ها
    احسان آجورلو صفحه 55
  • چرا وس اندرسون در ساخت فیلم هایی به جز انیمیشن های استاپ موشن، چندان موفق نیست؟
    علی فرهمند صفحه 57
  • نگاهی به نقش «حسرت» به عنوان مسئله دراماتیک در فیلم «هتل بزرگ بوداپست»
    سیدآریا قریشی صفحه 59
  • 10 درس در فیلمنامه نویسی از وس اندرسون
    ترجمه: احمد فاضلی شوشی صفحه 61
  • سینمای جهان: سیناپس
  • یک جنگ خصوصی، کفر ناحوم، جنگ سرد، دامبو، پنج فوت آن طرف تر، شیشه، جزیره گوآوا، بازگشت مری پاپینز، دزدان فروشگاه، راهزنان، مرز سه گانه، همسر
    میثا محمدی صفحه 64
  • سینمای جهان
  • یک فیلم، یک فیلمنامه نویس (برادران سیسترز/ ژاک اودیار)
    نزهت بادی صفحه 72
  • چگونگی رستگاری شخصیت ها در سینمای ژاک اودیار
    نزهت بادی صفحه 73
  • ژانر وسترن بر اساس نظریه مولف در فیلم «برادران سیسترز» مطالعه ای بر پیرنگ و شخصیت پردازی
    اسدالله غلامعلی صفحه 76
  • درباره اقتباس سینمایی ژاک اودیار از داستان «برادران سیسترز»
    حسین جوانی صفحه 79
  • گزیده چند گفت و گو با ژاک اودیار
    ترجمه: محمدرضا شیخی صفحه 81
  • سینمای جهان: کشمکش
  • بررسی شخصیت ها در دنیای مولف در فیلم «حامل»
    بهمن شیرمحمد صفحه 83
  • گفت و گو با کلینت ایستوود درباره فیلم «حامل»
    ترجمه: دنیا میرکتولی صفحه 85
  • سینمای جهان: کارگاه فیلمنامه
  • رازهای پنهان فیلمنامه
    کارسن ریوز ترجمه: شاهپور عظیمی صفحه 87
  • سینمای جهان: مکاشفات
  • سخنرانی نیکول هولوفسنر در سمینار «بفتا»
    صفحه 90
  • سینمای جهان: بن مایه
  • ادبیات روی پرده
    برایان مک فارلند ترجمه: شاهپور عظیمی صفحه 93
  • اقتباس سینمایی چیست؟ نمونه موردی: مقایسه تطبیقی سیال «برکینگ بد» و «هیولا»
    شاهپور شهبازی صفحه 95
  • اقتباس سینما از ادبیات
    جیمز ولش ترجمه: شاهپور عظیمی صفحه 98
  • پیشنهاد اقتباس سینمایی از رمان «نامیرا»
    محبت محبی صفحه 100
  • فیلمنامه کامل
  • کوکلاکس کلان سیاه پوست
    ترجمه: مرجان گلستانی صفحه 103
  • یادداشت مترجم
    صفحه 133
  • سکانس برگزیده
    حسین جوانی صفحه 134
  • آیا «کوکلاکس کلان سیاه پوست» یک فیلمنامه نژادپرستانه است؟
    سیدآریا قریشی صفحه 135
  • بررسی اجمالی آسیب های دراماتیزه کردن یک رویداد واقعی
    محمدرضا نعمتی صفحه 138
  • گفت و گوی رامتین شهبازی با محمد هاشمی درباره فیلمنامه
    صفحه 139