فهرست مطالب
ماهنامه هنر و تجربه
پیاپی 4 (آذر 1396)
- 180 صفحه، بهای روی جلد: 100,000ريال
- تاریخ انتشار: 1396/09/07
- تعداد عناوین: 53
- حرف اول
-
تولد یک رویکرد / با جه انی شدن هنر و تجربه و استمرار هفته های فیلم، فاز جدیدی از فعالیت های این گروه سینمایی شروع خواهد شدصفحه 8
- حرف دوم
- نگاه
-
گام گذاشتن در مسیری پر پیچ و خم / یکی از این ابزاره ای رسیدن به توسعه فرهنگی در کشور، تقویت گروه سینماه ای هنر و تجربه استصفحه 12
-
هنر و تجربه باید مکمل سینمای بدنه باشد / در سینمای هنری و تجربی در کارگردانی نوآوری هایی صورت گرفته، اما در بازیگری مدرن این کارشناسی انجام نشده استصفحه 14
-
پیشنهادهای ما درباره هنر و تجربه را تبدیل به دشمنی می کنند! / به گمان من وجود گروه سینمایی هنر و تجربه لازم و واجب است، خود ما پیگیرش بودیم،ا ما پیشنه ادمان این است که این بخش باید دچار دگردیسی شودصفحه 16
- روایت
-
راهرو 5 غرفه 117 / گزارشی از غرفه ماهنامه هنر و تجربه در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعاتصفحه 18
-
جدال تجربه و تجارت! / گزارشی از مباحثه حسین فرحبخش و امیرحسین علم الهدی در برنامه سینما دوصفحه 22
- نگاه
-
یک اعتراض خالتوری! / چرا یک گروه نوپا تا این حد برای برخی در سینمای ایران غیرقابل تحمل است؟صفحه 24
- روایت
-
صفحه 26
-
سینمای آلمان در یک هفته / گزارش هفته فیلم آلمان در سینمای هنر و تجربهصفحه 27
- گزارش ماه
-
صفحه 30
- برگ جان
-
مرگ آرزوها در قوطی دربسته! / «برگ جان» شرح جدال ذهنی کارگردان در قاب سینماستصفحه 36
-
صدای رویش جان ها! / «برگ جان» اثری، ساده، صمیمی و دل نشین است که پرکشش به نظر نمی رسدصفحه 38
- هجوم
-
یک متن سلیس بدون نقطه و کاما / در «هجوم» همه چیز، از کارگردان و صدابردار تا امن مخاطب، در اختیار دوربین استصفحه 40
-
دو بلیت برای عقل و احساس / تماشای فیلم «هجوم» مثل دیدن یک خواب استصفحه 43
-
لشکر یک امپراتور مرده / «هجوم» می تواند عزیمتی باشد از لحظه پایان زندگی به شروع مرگ، از تولدی به تولد دیگرصفحه 44
-
روایتی مالیخولیایی در ورزشگاهی متروک / «هجوم» شعبده بازی فرمی است که می خواهد منکوبمان کندصفحه 46
-
«هجوم» فیلمی ساختارشکنانه است / گفت و گو با شهرام مکری، کارگردان و عبد آبست بازیگر «هجوم» - بخش اولصفحه 48
- شاید عشق نبود
-
بمب های شکلاتی! / «شاید عشق نبود»، به مثابه نوعی حدیث نفس، کار قابل اعتنایی استصفحه 56
-
واگویه شخصی یا درد دل سینمایی؟ / «شاید عشق نبود» داستان کسی است که روزی سینماگر بوده و الان عروسک فروشصفحه 58
-
بغضی که میان جمود و جنون ترکید / گفت و گو با سعید ابراهیمی فر، کارگردان فیلم «شاید عشق نبود»صفحه 60
- کله سرخ
-
استحاله روح آدمی در دل طبیعت! / «کله سرخ» روایتی است از رجوع انسان به خودصفحه 72
-
اشباح سرگردان جنگل یخ زده / «کله سرخ» در نیمه اول خوب پرورده شده است و در نیمه دوم می شکندصفحه 74
-
ار شاعرانه شدن فیلم گریختم! / گفت و گو با کریم لک زاده، کارگردان «کله سرخ»صفحه 76
- دریا و ماهی پرنده
-
موقعیت ماهی پرنده / «دریا و ماهی پرنده» به جای فریب مخاطب با ترفندی ملودرام ما را در مناسکی از رویاه ای احسان قرار می دهدصفحه 86
-
پرواز بی رمق خیال / پایان بندی «دریا و ماهی پرنده» دیدنی است و یادآور معدود پایان های شاعرانه سینمای استصفحه 88
-
ادای دینی به تروفو / گفت و گو با مهرداد غفارزاده، کارگردان «دریا و ماهی پرنده»صفحه 90
- رییس الوزرا
-
یک پرتره تاریخی - سیاسی / «رئیس الوزرا» را باید یک پرتره تاریخی دانست که به تاریخ نگاری تصویری دست می زندصفحه 98
-
قوام، قهرمان یا ضد قهرمان / گفت و گو با محمدرضا هاشمیان، کارگردان «رئیس الوزرا»صفحه 100
- پناهگاه
-
دوربین پوشت: شال نترس ممد! / فیلم «پناهگاه» درباره یک پناهگاه حیوانات بیمار در حومه شهر رشت استصفحه 108
-
احترام به حقوق حیوانات / گفت و گو با عباس سندی، کارگردان مستند «پناهگاه»صفحه 110
- یک قناری یک کلاغ
-
جهان بدشگون / معنای فیلم «یک قناری، یک کلاغ» در یکتایی نهفته استصفحه 116
-
یک مرد، یک زن، یک خانه / «یک قناری، یک کلاغ» پیروزی دیالوگ بر مونولوگ ذهنی استصفحه 118
- تمارض
-
گذشته، پیش روی توست... آن جا! / «تمارض» را می توان نوعی فیلم سینمایی تئاتر گونه دانست که در آن همه سکانس ها میان سینمایی شدن و تئاتری شدن سیر می کنندصفحه 120
-
خود را بیمار نمودن بی مرض / «تمارض» در عین تجربه گرایی، قصه گو و خوش ریتم استصفحه 122
- ائو
-
شوق کشف رازها / «ائو» یک غافل گیری شیرین در حوزه فیلم سازی تجربی به حساب می آیدصفحه 124
-
هم زبانی با صاحب خانه / فیلم «ائو» با وجود تفاوت زبانی توانسته نظره ا را جلب و جذب خود کندصفحه 126
- کایه دو فیلم
-
چیزهای زیادی هست که نمی دانی / مجله فیلم یک پدیده تاریخی و تاریخ ساز است، اماللهصفحه 130
- بزم رزم
-
نوری بر تاریکی / «بزم رزم» بر تحقیقی دقیق پایه ریزی شده استصفحه 132
- فیلم های کوتاه محمد احسانی
-
زنگ ها برای که به صدا در می آید؟ / سه گانه محمد احسانی در ساختار کلی خود انسجام مناسبی داردصفحه 134
- ویولونیست
-
کیانوش، حسن، صبا و دیگران / «ویولونیست» فیلم ساده ای است که صادقانه روایت می شودصفحه 137
- پازلی ها
-
پازلی ها، مهدی گنجی و چند نقطه / «پازلی ها» می کوشد در فضایی ساده و صمیمی، افت و خیزه ای جوانانی را مطرح کندصفحه 138
- سینمای هنر و تجربه در گستره عام
-
جیرانی و مسئله عیش منغص / نگاهی به فیلم «خفه گی» آخرین ساخته فریدون جیرانیصفحه 144
-
سرگرمی و سردرگمی! / «ایتالیا ایتالیا» را می توان نوعی کمدی رمانتیک هم دانست که البته در ذات خود بازنمایی یک تراژدی استصفحه 146
-
بحران گام به گام / «شنل» روایتی است از تلاش های یک زن برای به دست آوردن هویت مستقلصفحه 148
- کوه
-
سیزیف سینمای ایران / امیر نادری به میثاق خود با هنر سینمای ناب وفادار ماندصفحه 150
-
صفحه 153
-
صفحه 154
- دیگران
-
پری های دریایی کوچک / نگاهی به فیلم «طعمه The Lure» (ساخته آنیشکا سموژینسکا)صفحه 156
- کالت
-
رفیق! به خاطر عشقت به استالین اعدام شو! / نگاهی به فیلم «اعتراف» کوستا گاوراسصفحه 158
- تورق
-
گفت و گو با آرتیستی که گرافیک نخوانده است / نگاهی به کتاب «در ستایش زندگی: یک روز ویژه از نزدیک با عباس کیارستمی»صفحه 160
-
صفحه 163
- بخش انگلیسی
-
صفحه 169