فهرست مطالب

سینما و ادبیات - پیاپی 39 (زمستان 1392)

مجله سینما و ادبیات
پیاپی 39 (زمستان 1392)

  • 240 صفحه، بهای روی جلد: 70,000ريال
  • تاریخ انتشار: 1392/10/10
  • تعداد عناوین: 59
|
  • سخنی با خوانندگان
    صفحه 3
  • سینمای جهان
  • نظاره گر هراس آلود ویرانه ها / زندگی و آثار راینر ورنر فاسبیندر
    همایون خسروی دهکردی صفحه 4
  • تا مرز جنون از خودم راضیام / گفت وگو با راینر ورنر فاسبیندر
    ترجمه: بهروز سلطانزاده صفحه 12
  • در اسارت دیوارها / مروری بر سینمای راینر ورنر فاسبیندر
    امیرحسین سیادت صفحه 16
  • فاسبیندر و سیاست فیلم
    میلاد روشنی پایان صفحه 24
  • شرط بندی بر سر محال / درباره فیلم «علی: ترس روح را میخورد»
    مهدی ملک صفحه 30
  • ایده هایی برای کاذب شدن / فاسبیندر در «عشق سردتر از مرگ است»
    رامین اعلایی صفحه 32
  • انفجار هسته درونی یک ژانر / فاسبیندر و سیاست ملودراماتیک
    امین حامی خواه صفحه 34
  • نقدی بر فیلم «رولت چینی» / یک بار دیگر ابوالهول
    رضا مولایی صفحه 38
  • مارتا: وصیتنامه پریشان خیال فاسبیندر
    ترجمه: شهریار خلفی صفحه 40
  • نیمی از روز و تمام یک شب / درباره «ازدواج ماریا براون
    مهرداد پارسا صفحه 42
  • تحلیل امنیت و ناامنی نشانه ای در جابه جایی روابط قدرت در فیلم «لی لی مارلن»
    مجید رحیمی جعفری صفحه 44
  • سینمای فاسبیندر
    منی فابر ترجمه: سعیده طاهری، بابک کریمی صفحه 47
  • ای که خواهان تولدی دیگری! نخست مرگ را پذیرا باش / یادداشتی بر فیلم «ورونیکا فوس»
    مسعود حقیقت ثابت صفحه 52
  • مطالب آزاد
  • فردیت در برابر هیولای تشکیلات / فرد زینه مان از زبان خودش
    رضا قیصریه صفحه 56
  • مخالف خوان
  • گذشته،چراغ راه آینده؟ / آیا نقد سینمای ایران تئوری بردار نیست؟
    حسن حسینی صفحه 60
  • سینمای ایران
  • دستاویزی برای بودن و خیره شدن / اجرای پست مدرنیسم در سینمای ایران در نشست امید بنکدار، کیوان علیمحمدی، شهرام مکری، جواد طوسی
    صفحه 68
  • تلاش کنیم تا اجزا و عناصر پست مدرنیستی را در سینمای ایران بیابیم!
    عباس بهارلو صفحه 84
  • میان زمین و آسمان / پست مدرنیسم در سینمای ایران
    شاهپور عظیمی صفحه 88
  • سه برداشت / پست مدرنیسم در سینمای ایران
    مهرزاد دانش صفحه 90
  • قاب عکس تک افتاده / پست مدرنیسم در سینمای ایران
    رامتین شهبازی صفحه 92
  • سینمای مستند
  • پنهان آشکار / گفت وگو با «محمدرضا اصلانی» درباره ی فیلم «تهران، هنر مفهومی»
    علیرضا ارواحی صفحه 96
  • «پرسه زنی» دوربین فیلمبرداری در روزمرگی آیینه ای تهران
    علیرضا ارواحی صفحه 98
  • داستان و شعر
  • تعریف های طول عمر
    برایان پاتن ترجمه: پرویز دوایی صفحه 102
  • شعرهای شارل بودلر
    ترجمه: رضا رضایی صفحه 103
  • کراوس
    پریمو لوی ترجمه: میلاد زکریا صفحه 104
  • شرط بندی
    قاسم صنعوی صفحه 106
  • املت کبری
    عباس عبدی صفحه 108
  • نقد و بررسی
  • دنیای دیوانه ی دیوانه ی دیوانه / شیوه مواجهه نویسنده ایرانی با پست مدرنیسم در نشست شیوا ارسطویی، محمدرضا گودرزی، محمدحسن شهسواری
    صفحه 111
  • فراداستان های من
    احمد اخوت صفحه 122
  • نور، مکان و میزانسن در رفتارهای پسامدرن
    احمد آرام صفحه 132
  • شوالیه بازی در هوای بارانی
    عباس پژمان صفحه 135
  • چند اشتباه متداول درباره ی پسامدرنیسم
    حسین پاینده صفحه 142
  • انگار نه تا به حال کافکا خوانده و نه اسمی از جویس شنیده / کوتاه درباره پست مدرن های آلمانی زبان
    محمود حسینی زاد صفحه 146
  • پایان این کتاب کاملا باز است
    پیمان خاکسار صفحه 148
  • زبان به مثابه محور وضعیت پست مدرن
    ابوتراب خسروی صفحه 150
  • پست مدرنیست بودن، اشتیاق سوزان من نیست! / گفت و گو با علی باباچاهی
    علی عبداللهی صفحه 154
  • وقتی بازی های پست مدرنیستی نجات بخش می شوند
    بلقیس سلیمانی صفحه 163
  • اعتراض به سبک پست مدرن
    سهیل سمی صفحه 164
  • داستان پسامدرنیستی ما
    حسین سناپور صفحه 166
  • پسامدرنیسم و جهانشمولی
    ترجمه: مهدی غبرائی صفحه 168
  • لمس: چگونه می توانیم گاهی به خودمان سر بزنیم
    محمدرضا کاتب صفحه 174
  • پست مدرنیسم و ما
    امیرعلی نجومیان صفحه 178
  • کسب و کار مردم کشتن است / نگاهی به رمان پست مدرنیستی سلاخ خانه شماره پنج
    مریم بیرنگ صفحه 184
  • پرونده ویژه
  • پهلو به پهلوی تاریخ / مصاحبه با آلیس مونرو؛ برنده جایزه نوبل 2013
    میعادعبدالباقی صفحه 186
  • سفر به کودکی / زندگی عزیز
    آلیس مونرو ترجمه: فروغ منصورقناعی، میعاد عبدالباقی صفحه 190
  • گفت وگوی ادبی
  • ادبیات هزینه های عبور از سنت به تجدد را کاهش می دهدنقد اجتماعی و شهامت اخلاقی / گفت وگو با محمد به ارلو
    آرش سنجابی صفحه 196
  • داستان هایی با نگاه چپ
    محمدهاشم اکبریانی صفحه 198
  • هر کس بازیگر بازی خودش است / گفت و گو با حبیب احمدزاده
    عباس محبعلی صفحه 199
  • میز روشنفکری
  • با تخیل، جهانی را بسازید، ولی با تفکر آن را نقد و تحلیل کنید / رابطه روشنفکری و هنر در گفت وگو با داریوش شایگان
    حسین سخنور صفحه 204
  • مطالب آزاد
  • دعوت به تماشای دوزخ / مرگ در ونیز
    ماریو بارگاس یوسا ترجمه: عبدالله کوثری صفحه 209
  • شاهنامه مردمی ترین کتاب نزد ایرانیان
    محمد محمدعلی صفحه 212
  • زاویه نگاه و تاثیر آن در تولید هنری
    عباس صفاری صفحه 218
  • از تو چه خواهد ماند، برتولت؟
    میلان کوندرا ترجمه: ناصر نبوی صفحه 219
  • نویسنده ادبیاتی نو و عجیب، بازتاب قرنی دگرگون و شرمگین
    اکبر پویانفر صفحه 220
  • تجسمی
  • نقاشی ایستاده با چتر، کنار سه پایه اش / گفت وگو با پرویز کلانتری درباره نقاشی و شعر مدرن ایران
    محسن نوری چپی صفحه 226
  • کوه نشینی بی بدیل در کوهستان
    بهرام دبیری صفحه 231
  • نقد کتاب
  • ریختن آب در خوابگاه خوانندگان / گفت وگو با محمدرضا کاتب درباره رمان «بی ترسی»
    مهرداد فارسی صفحه 232
  • روزی که قرار بود مثل گذشته نباشد / گفت وگو با مهشید میرمعزی مترجم رمان «قطار شبانه لیسبون
    محسن حکیم معانی صفحه 236