آرشیو یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۴، شماره ۹۰۴
بورس - شرکت ها
۱۰

سیمان ایلام:

50 درصد سود سال 85 تقسیم می شود

گروه بورس - هیات مدیره سیمان ایلام در نظر دارد معادل 50درصد از سود قابل تقسیم سال مالی منتهی به دی ماه سال 85 را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام پیشنهاد کند.

بر اساس اطلاعات منتشره از سوی بورس اوراق بهادار تهران، سیمان ایلام درآمد هر سهم خود برای سال

مالی مزبور را با 199میلیارد و 924میلیون ریال سرمایه به طور خالص مبلغ 595 ریال پیش بینی کرده است. به این ترتیب پیش بینی عملکرد «سیلام» برای سال مالی منتهی به دی ماه سال 85 نسبت به عملکرد واقعی (حسابرسی نشده) سال مالی قبل 6درصد افزایش فروش، 12درصد افزایش بهای تمام شده کالای فروش رفته، یک درصد افزایش سود عملیاتی و یک درصد افزایش سود پس از کسر مالیات خواهد داشت.

سیمان ایلام طرح ایجاد یک خط تولید با ظرفیت 3هزار و 300 تن کلینکر در روز با برآورد سرمایه گذاری مورد نیاز به مبلغ 847میلیارد ریال را در دست اجرا دارد و تاکنون مبلغ 312میلیارد ریال در این ارتباط سرمایه گذاری کرده است. مطابق اطلاعات دریافتی از شرکت با توجه به پیشرفت 36درصدی مراحل اجرایی طرح، تاریخ بهره برداری از این طرح مزبور سال 1386 اعلام شده که برآورد اثرات آن بر درآمد هر سهم شرکت مبلغ 300 ریال خواهد بود.

بنابراین گزارش سیمان ایلام یادآور شده است که سود سال مالی منتهی به دی ماه امسال به حق تقدم سهام ناشی از افزایش سرمایه به میزان 30درصد تعلق نخواهد گرفت. به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شهریور امسال سرمایه شرکت از مبلغ 153هزار و 788میلیون ریال به مبلغ 199میلیارد و 7/923میلیون ریال (معادل 30درصد) افزایش یافت.