آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۵، شماره ۳۴۳۴
اجتماعی
۴

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت: تثبیت ساعت رسمی برپایه کار کارشناسی انجام شد

گروه اجتماعی- محمد پاریاب دبیر شورای اطلاع رسانی دولت، ادعای کارشناسی نبودن مصوبه دولت در ثابت نگاه داشتن ساعت رسمی کشور را رد کرد.

به گزارش ایرنا، وی در حاشیه نشست علنی مجلس به خبرنگاران گفت: این بحث از یک ماه قبل از سال جدید در کمیسیون اقتصادی دولت به پیشنهاد وزیر کار بررسی شد و ادعای کارشناسی نبودن آن کذب محض است.

دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت: مصوبه دولت با کارکارشناسی دقیق به تصویب رسیده و دولت براساس آن تمهیدات جدیدی برای تاثیر برساعات کاری و ترافیک در نظر گرفته است.پاریاب افزود: کسانی که منتقد مصوبه دولت هستند، هیچ کدام تاکنون پیگیری رسمی برای این که دلایل دولت را بشنوند نداشته اند.

وی در پاسخ به این که آیا نیاز به هماهنگی با مجلس نبود، گفت: چارچوب اجرایی کشور مشخص است، مصوبه تغییر ساعت رسمی از سال 1370 در دولت تصویب شده و لغو آن هم به عهده دولت است.معاون سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: تاکنون هم درخواستی از سوی نمایندگان مجلس برای توضیح دولت در این باره دریافت نکرده ایم.پاریاب افزود: در مجموع تغییر ساعت رسمی حدود یک درصد در مصرف انرژی سرانه کشور صرفه جویی داشته است و بحث صرفه جویی 300 میلیارد تومانی که امروز مطرح می شود کذب محض است. دبیر شورای اطلاع رسانی دولت گفت که این مصوبه تغییر نخواهد کرد.

پاریاب تصمیم دولت در مورد ساعت کاری ادارات و مدارس را منحصر به تهران ندانست و گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته در صورت تغییر بار ترافیکی در تهران 2500 میلیارد تومان صرفه جویی سوخت خواهیم داشت. با تغییر ساعت مدارس، ادارات و کاربانکی سعی شده از بار ترافیکی صبحگاهی در تهران و شهرهای بزرگ کاسته شود.به گفته پاریاب، بیش از 30 میلیون نفر از جمعیت کشور را عشایر و روستاییان تشکیل می دهند که به تغییر ساعات اداری کشور کاری ندارند.بنابراین با مشکل مواجه نمی شوند. قاطبه مردم هم از این مصوبه دولت راضی اند.