آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۶۱
ایران زمین
۲۰

ارائه تسهیلات تا سقف یک میلیارد تومان به بنگاه های کارآفرین

براساس مصوبه دولت، تمامی بانکهای استان همدان به سرمایه گذاران در بخشهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی تسهیلات پرداخت می کنند.

مهندس «مسعود اقلامی» رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان همدان با اعلام این خبر گفت: سقف این تسهیلات 10 میلیاردریال است و طرحهای پذیرفته شده برای بهره مندی از این تسهیلات درصورت دارابودن پاره ای شرایط ازجمله میزان کارآفرینی، تعاونی بودن، اجرا در مناطق محروم و تسریع در اجرا می توانند از 15 درصد یارانه دولتی بهره مند شوند. وی همچنین از اختصاص 450 میلیاردتومان اعتبار برای ایجاد بنگاه های کوچک زودبازده در استان همدان خبرداد و افزود: سقف تسهیلات این بنگاه ها در سال گذشته 233 میلیاردتومان بود.

به گفته وی، ظرف حدود 4 ماه از اجرای این طرح 117 درصد طرح به بانکهای عامل ارسال شده و تاکنون بیش از 17 میلیاردتومان آن حذف شده است.

مهندس اقلامی با اشاره به نحوه نظارت در استفاده صحیح از این تسهیلات گفت: بانکها، تسهیلات مصوب به هرمیزان را به صورت مرحله ای پرداخت می کنند و در صورت اجرای مناسب طرح، نسبت به پرداخت مراحل بعدی اقدام می شود، همچنین هرکمیته شهرستانی موظف به نظارت بر حسن اجرای طرحها بوده و علاوه برآن، تعیین میزان یارانه دولت پس از اجرای کامل طرح و تقسیط بندی تسهیلات اعطایی، صورت می گیرد.

وی نرخ فعلی بیکاری در استان را 13 درصد اعلام کرد و گفت: دولت مصمم است این میزان نرخ بیکاری را تا پایان برنامه چهارم به 8‎/5 درصد کاهش دهد. وی تعداد جویندگان در استان را 12 هزارنفر ذکر کرد و اظهارداشت: 70 درصد جویندگان کار در این استان را افراد فاقد مهارتهای فنی و کاربردی تشکیل می دهند.

وی نبود تناسب بین بازار کار با مشاغل را از مشکلات موجود دانست و خاطرنشان ساخت: امیدواریم با نیازسنجی و اجرای دوره های آموزشی متناسب با نیاز بازارکار در مراکز فنی و حرفه ای بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.