آرشیو پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۳۴۶۸
حوادث
۲۲

ماموریت ناتمام 2 قاچاقچی نیجریه ای در تهران

گروه حوادث - ماموریت یک باند مافیایی قاچاق مواد مخدر با دستگیری دو قاچاقچی نیجریه ای ناتمام ماند.

این دو جوان سیاهپوست هنگامی که قصد انتقال مواد مخدرهای جاسازی شده در داخل دو کیف بزرگ به خارج از کشور را داشتند، توسط پلیس مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) شناسایی و دستگیر شدند.

ماجرای دستگیری این دو متهم نیمه شب 19 اردیبهشت ماه سال جاری رخ داد و در جریان آن دو مرد جوان تبعه کشور آفریقایی نیجریه به نام های «چیکا» و «آکوچوکو» بازداشت شدند.

در بازرسی از کیف هایی که این دو مرد خارجی حمل می کردند، مقدار 5‎/5 کیلو هروئین که به طور ماهرانه ای در بدنه کیف ها جاسازی شده بود به دست آمد. متهمان صبح روز گذشته پس از انتقال به شعبه یکم بازپرسی دادسرای شهرری از سوی بازپرس «زنده دل» تحت بازجویی قرار گرفتند.

یکی از آنها در اعترافات خود ادعا کرد: دو هفته قبل، از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد ایران شدیم. پس از چند روز اقامت در یکی از هتل های تهران برای تمدید ویزا به شهر مشهد رفتیم.

هفت روز در مشهد بودیم، در آنجا مردی که «مایک» نام دارد و در کشور نیجریه ساکن است با ما تماس گرفته و خواست به تهران برگردیم و کیف هایی که حامل خاک طلا است از مردی به نام «علی» تحویل بگیریم، وقتی به هتل محل اقامت خودمان در تهران برگشتیم، مرد جوانی در مقابل هتل انتظار ما را می کشید. او ساک ها را به من و دوستم تحویل داده و به سرعت آنجا را ترک کرد.

ما برای انتقال محتویات ساک ها، هنوز پولی نگرفته بودیم و قرار بود بعدا با فروش آنها مبالغی به ما بدهند که دستگیر شدیم.

به دستور بازپرس «زنده دل» تحقیقات پلیسی برای ردیابی سایر همدستان این متهمان ادامه دارد.