آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
صفحه اول
۱

نائب رئیس اول مجلس: اگر نیروی انتظامی توان برخورد با ناامنی ها را ندارد، سپاه و ارتش وارد عمل شوند

باهنر با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در جنوب شرق کشور گفت:اگر احساس کنیم که نیروی انتظامی توان برخورد با ناامنی های مذکور را ندارد از شورای عالی امنیت ملی می خواهیم که امنیت مرزهای شرق را به نیروهای سپاه و ارتش بسپارد.

به گزاش فارس نائب رئیس اول مجلس قبل از ظهر دیروز نمایشگاه دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را که به مناسبت هفته ارتباطات در محل ساختمان مجلس برپا شده افتتاح و از آن بازدید کرد.

باهنر در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد حادثه جاده بم به کرمان گفت: تکرار اینگونه حوادث بسیار تاسف آور تقریبا ثابت می کند که این گونه ناامنی ها با فعالیت های امنیتی صرف رفع نمی شود و نیاز به کار توامان اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی دارد و نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات باید در شناسایی و برخورد با اینگونه حوادث فعالتر وارد عمل شوند.

وی با بیان این که با توجه به مواضع فعلی کشورمان در عرصه بین المللی و دشمنان قسم خورده کشورمان باید انتظار وقوع این حوادث را داشته باشیم افزود: مجلس نمی تواند از این قضیه به سادگی بگذرد.

باهنر همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که پیشرفت بخش ارتباطات را چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت: رشد این بخش قابل قبول است و حق توقع از این بخش هم همین است چرا که برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز باید در این بخش پیشرفت کنیم و فکر می کنم وزارت ارتباطات باید نرخ رشد خود در برنامه های توسعه را حدود 14 درصد تعریف کند تا نرخ رشد دو رقمی در دیگر بخش ها محقق شود.