آرشیو دو‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
سیاسی
۲

آیت الله مکارم شیرازی: همه مردم ایران باید مورد حمایت بیمه قرار بگیرند

آیت الله مکارم شیرازی، وجود بیمه تامین اجتماعی در سراسر کشور را زمینه ساز آرامش اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار رسا، آیت الله ناصر مکارم شیرازی،دیروز در دیدار مسئولان سازمان تامین اجتماعی کشور، فعالیت بیمه در سراسر کشور را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: اصل بیمه فلسفه روشنی دارد و از نظر اسلام هم قابل قبول است. بیمه هم به سود کارگر و هم به نفع کارفرماست.

وی اجرای دقیق و کامل بیمه تامین اجتماعی را موجب آرامش خاطر جامعه ارزیابی کرد و گفت: بسیاری از مشکلاتی که جامعه با آن روبرو است و تلاش هایی که مردم می کنند، برای تامین آینده شان است. اگر تامین معنوی برای افراد پیش بینی شود، آرامش در جامعه حاکم خواهد شد. اصل دیه در اسلام نیز نوعی بیمه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه فرهنگ بیمه به درستی در کشور گسترش نیافته است، خاطر نشان ساخت: فرهنگ سازی باید به گونه ای باشد که افراد به صورت داوطلبانه برای بیمه کردن خود و وابستگانشان اقدام کنند. لازم است همه مردم مورد حمایت بیمه قرار بگیرند.

وی اقدام سازمان تامین اجتماعی درباره بیمه طلاب را کاری ارزنده دانست و تصریح کرد: روحانیت از اقشار زحمتکش جامعه است که با دین، ایمان و اعتقادات مردم سر و کار دارند. خوب است این افراد با آرامش خاطر نسبت به آینده خودشان و با دلگرمی بیشتری به وظیفه شان عمل کنند.