آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
سیاسی
۲

آیت الله صافی گلپایگانی: مقاومت در برابر غرب گرایی موجب رضایت امام زمان(عج) است

آیت الله صافی گلپایگانی، گفت: اگر جامعه ای در تعلیم و تربیت کمبود نداشته باشد می توان گفت در سایر جهات هم کمبود و نقصان نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار جمعی از استادان و مربیان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ترویج و توسعه تعلیم و تربیت را از اهم مسائل در جامعه دانست و تصریح کرد: مردم باید معالم دین خود را یاد بگیرند، اخلاقیات و معنویات را کامل کرده و اسباب تقرب بیشتر به خداوند متعال را فراهم کنند، زیرا جامعه با اخلاق و فضیلت آراسته می شود و هیچ روشی بالاتر از ذخیره هایی که در اختیار شیعه برای سعادت بشر وجود دارد، نیست.

وی، خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای در جهت تعلیم و تربیت کمبود نداشته باشد در سایر جهات نیز نقصان نخواهد داشت و در دین اسلام تعلیم و تربیت از عبادات بزرگ است و هیچ عبادتی به فضیلت آن نمی رسد.

این مرجع تقلید، تعلیم و تربیت را غنیمتی برای مربیان و استادان دانست و ادامه داد: باید برای این شغل اعتبار قائل بود و با استفاده از فرصت فراهم شده کسانی را که جهت تعلیم و تربیت در اختیار شما قرار دارند به گونه ای تربیت کنید که موجب رضایت امام زمان (عج) شود.

آیت الله صافی گلپایگانی، تاکید کرد: مقاومت در برابر غرب گرایی و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام، موجب رضایت امام زمان (عج) است.

وی در پایان با اشاره به مسئله انرژی هسته ای و لزوم الگو قرار دادن امام حسین (ع) یادآور شد: نباید ذلت پذیر باشیم بلکه شیعه قوی و قدرتمند است و به عزت اسلامی خود افتخار می کند.