آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۶

معاون استاندار آذربایجان غربی: منابع باید صرف کارآفرینی شوند

ارومیه- خبرنگار رسالت:معاون برنامه ریزی و اداری مالی استاندار آذربایجان غربی گفت: باید مراقبت نمودن منابعی که برای ایجاد اشتغال زایی اختصاص می یابد در اختیار افرادی قرار گیرد که کارآفرین هستند.

محمد رئوف سپهرالدین در جلسه مشترک فرمانداران شهرستان های تابعه و مدیران بانک های آذربایجان غربی افزود: منابع اشتغال زایی همچنین باید تبدیل به اشتغال پایدار و منجر به افزایش تولید شوند.

وی سرمایه گذاری دولت نهم در خصوص طرح های اشتغال زائی را مناسب و خوب خواند و گفت: در این خصوص در حال حاضر از سیاست گذاری گذشته ایم و در مرحله اجرا هستیم.

وی برخورداری استان ها از توسعه متوازن را حق استان ها ذکر کرد و افزود: برای بهبود امر اجرا کمیته نظارتی در آذربایجان غربی ایجاد شده و از این به بعد عمل می کند تا منابع اختصاص یافته به اهلش برسد. سپهرالدین در خصوص تحول اداری اظهار داشت: برای پاسخگویی به مردم و کمک و دفاع از مردم باید مراقبت ویژه ای داشته باشیم و تا زمانی که در راستای منافع مردم حرکت کنیم مردم ما را می خواهند. وی ویژگی های اجرائی سهام عدالت در آذربایجان غربی را نیز تشریح کرد و گفت: در مرحله اول اجرا، در این استان 250 هزار نفر که از نظر درآمدی در پایین ترین دهک هستند مشمول دریافت سهام عدالت می باشند.

رئیس سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه خواستار همکاری بانک ها و سازمان های دولتی در اجرای طرح های اشتغال زائی شد.

نوربخش ضرورت توجه به آموزش کار آفرینی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مشخصه اصلی بنگاه های کوچک، زودبازده بودن وکارآفرینی است که ایجاد اشتغال مولد و پایدار بکند.