آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۶

مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری: 2 هزار نفر در چهارمحال و بختیاری ودیعه فیش تلفن همراه خود را پس گرفتند

شهرکرد- خبرنگار رسالت علیرضا مهدوی مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران در شهر کرد گفت: از تعداد 85 هزار متقاضی تلفن همراه در این استان دوهزار و 100 نفر ودیعه فیش تلفن همراه خود را از مخابرات باز پس گرفتند.

مهدوی خاطرنشان کرد: هم اکنون 54010 مشترک تلفن همراه در این استان می باشد که باواگذاری سیم کارت های ثبت نام کنندگان جدید این رقم به 136 هزار مشترک می رسد، وی گفت: این شرکت این قابلیت را دارد تا سقف 200 هزار شماره تلفن همراه را در استان واگذار نماید.

مهدوی به نحوه توزیع سیم کارت تلفن همراه در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: تمامی متقاضیان تلفن همراه طی 3 نوبت تا پایان 6 ماهه اول سال جاری سیم کارت خود را دریافت می کنند که در ابتدا شهرهای زیر یک هزار شماره متقاضی، سپس شهرهای زیر 4 هزار شماره و در نوبت سوم شهرهای بالای چهارهزار متقاضی، سیم کارت توزیع و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی گفت: در سال آینده این شرکت در این استان آمادگی دارد تا واگذاری تلفن همراه را به روز نماید همچنین تلفن ثابت در سال جاری به روز خواهد شد. به گفته تعداد ایستگاه های تلفن همراه در این استان 94 ایستگاه می باشد و در سال جاری تعداد 12 دستگاه دیگر نیز نصب و راه اندازی خواهد شد. وی تعداد شهرهای تحت پوشش دیتا در چهارمحال و بختیاری را 16 شهر ذکر کرد و افزود: مابقی شهرها که تعداد ده شهر می باشد تا پایان سال جاری تحت پوشش این خط قرار خواهند گرفت.

مهدوی یادآور شد: در سال جاری 800 کیلومتر شبکه فیبر نوری در شهرستان کوهرنگ این استان اجرا می شود و با اجرای این طرح تمامی شهرهای استان زیرپوشش شبکه فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در هفته ارتباطات 135 پروژه مخابراتی بالغ بر 42 میلیارد و 641 میلیون ریال احتیاج و به بهره برداری می رسد.

وی این پروژه ها را شامل دفاتر ICT روستایی ایستگاه تلفن همراه دفتر مخابرات، راه اندازی سوئیچ- نصب تجهیزات دیتا و تلفن امداد جاده ای ذکر کرد.

وی در پایان گفت: از زمان نصب نمایشگر بر روی تلفن های ثابت تعداد مزاحمین تلفن از 30 درصد به 5 درصد کاهش پیدا کرده است.