آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۶

مدیرکل سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی: نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به 6/8 درصد می رسد

ارومیه- خبرنگار رسالت:مدیر کل سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: نرخ بیکاری در آذربایجان غربی به 6/8 درصد می رسد.

رحیم نوربخش در گفتگو با خبرنگار ما افزود: درصد نرخ بیکاری تا پایان سال 84، در این استان 3/11 بود که پیش بینی می شود این میزان در سال جاری کاهش یابد.

وی اظهار داشت: در برنامه چهارم توسعه پیش بینی شده است سالانه در سطح استان آذربایجان غربی برای 44 هزار و 500 نفر اشتغال زائی شود که در پایان برنامه چهارم توسعه میزان اشتغال زائی در استان به 220 هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

وی اضافه کرد: پیش بینی شده است بیشترین فرصت شغلی در استان آذربایجان غربی در بخش صنعت و معدن، خدمات بازرگانی و بخش کشاورزی باشد.

نوربخش یکی از عوامل بیکاری در این استان را ترغیب خانواده ها به پشت میز نشینی فرزندانشان عنوان کرد. وی گفت: عدم توسعه یافتگی استان آذربایجان غربی در بخش کشاورزی و پایین بودن سرمایه گذاری در بخش صنعت، عدم حمایت موسسات مالی و اعتباری از سرمایه گذاران و قوانین و مقررات دست و پا گیر از دیگر عواملی است که نرخ بیکاری در این استان را افزایش می دهد. وی فقدان آموزش و مهارت های فنی و حرفه ای را از عوامل موثر دیگری عنوان کرد که در روند بیکاری این استان موثر است. نوربخش با اعلام اینکه 75 درصد جوانان و جویندگان کار در استان آذربایجان غربی فاقد مهارت هستند اظهار داشت: با راه اندازی بنگاه های کوچک اقتصادی زود بازده در استان و ارتقای آموزش جوانان پیش بینی می شود به زودی روند قابل ملاحظه ای در ایجاد اشتغال برای جوانان در استان را شاهد باشیم.

وی افزود: تا کنون یک هزار طرح برای بنگاه های کوچک اقتصادی زود بازده در آذربایجان غربی پذیرش شده است که برای آنها هفت هزار و200 میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.