آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۲۰

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری:

آثار شهدای چهارمحال و بختیاری در یک موزه دائمی جمع آوری می شود

شهرکرد- خبرنگار رسالت:جمشید علی بابایی رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس چهار محال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت: چهارمحال وبختیاری 2400 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که برگی زرین در دفتر افتخارات این استان می باشد.

علی بابایی که به مناسبت گرامیداشت روز سوم خرداد سخن می گفت افزود: اکتفا کردن فقط به یک روز سوم خرداد در خصوص حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر فقط باعث می شود نام و یاد این روز در اذهان باقی بماند. در حالیکه عظمت و افتخاری که رزمندگان اسلام در سوم خرداد آفریدند بیش از اینها می باشد و وظیفه بازماندگان جنگ است که بازگو کنند آنچه را که در طی 8 سال دفاع مقدس اتفاق افتاد. وی به شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: شهید و شهادت مقوله ای نیست که با یک رویکرد عمل کند و شهادت هنرمردان خداست و لیاقت افراد شایسته خداوند است که نصیب هرکسی نمی شود و خون شهداء در هیچ حالی از جنب و جوش نمی افتد. وی اضافه کرد: برای بزرگداشت سوم خرداد ستادی در استان چهارمحال و بختیاری به ریاست استاندار تشکیل شده و در شهرستانها نیز توسط فرماندار ی ها اداره می شود.

علی بابایی عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا- برگزاری مسابقات و هنری نواختن زنگ فتح خرمشهر در سطح مدرسه- فراخوان فرماندهان و پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس، نامگذاری مدارس در حال بهره برداری با عنوان سوم خرداد برگزاری نمایشگاه آزادسازی خرمشهر را از اهم برنامه های این ستاد در این روز برشمرد. علی بابایی تصریح کرد: آثار شهدای این استان نیز در قالب یک موزه دائمی جمع آوری و در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. وی عمده این آثار را زندگی نامه- وصیتنامه- سیره شهدا- و آثار به جای مانده از شهداء برشمرد. رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزشهای مقدس استان انتشار دو کتاب با عنوان سوم خرداد و 8 سال دفاع مقدس را از دیدگاه اقدامات جاری این بنیاد برشمرد.