آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۲۰

در نخستین یادواره یادگاران عرشیان مازندران عنوان شد: دستیابی ایران به فناوری هسته ای محصول خون شهداست

ساری- خبرنگار رسالت:رئیس سازمان آموزش و پرورش مازندران گفت: جوانان کشور ما با اقتدار و استقلال فکری توانستند به پیشرفته ترین تکنولوژی هسته ای در دنیا نائل آیند و این اقتدار و موفقیت ثمره خون پاک شهیدان است.

سید نصرت الله فاضلی در نخستین یادواره یادگاران عرشیان آموزش و پرورش مازندران که با حضور 200 فرزند شهید فرهنگی و غیر فرهنگی که در اردوگاه شهدای دانش آموز بادله ساری برگزار شد اظهار داشت: اگر پدران شما در مقابل متجاوزان و صدامیان مبارزه کردند و مانع از ورود دشمنان به خاک میهن اسلامی شدند شما فرزندان شهید باید در شرایط کنونی ازحقوق حقه در تولید علم و فناوری دفاع کنید.

وی مدارس شاهد را موزه زنده آثار جنگ نامید و اظهار داشت: این آثار باید تقویت و زمینه ساز پیشرفت ایران در مجامع بین المللی شوند.

فاضلی به وجود 1700 دانش آموز شهید و 300 فرهنگی شهید در مازندران اشاره کرد و افزود: از برنامه های اصلی ما این است که تا پایان برنامه چهارم توسعه هیچ فرزند فرهنگی شهید بیکار نداشته باشیم و این برنامه با جدیت از سوی مسئولان پیگری می شود.

وی به مطالبات خانواده های معظم شهدا در سالهای 77 تا 84 پرداخت و خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومانی در اسفندماه سال گذشته این مبلغ به زودی پرداخت می شود.