آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
شهرستان ها
۲۰

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان: برخورد با بد حجابها باید در چهارچوب قانون جایز شمرده شود

اصفهان- خبرنگار رسالت:دادستان عمومی وانقلاب اصفهان گفت: پلیس طبق قانون وظیفه و اختیار دارد که اگر جرم مشهود در رابطه با بدحجابی را مشاهده کرد فرد مجرم را دستگیر کند.

سید محمدرضا طباطبائی، درباره طرح گشتهای ارشادی پلیس درسطح شهر اصفهان واقدام ماموران انتظامی در برخورد با افراد بدحجاب و دستگیری این افراد گفت: ماموران نیروی انتظامی با جرایم مشهود برخورد می کنند و این برخورد بسته به نوع جرم می تواند منجر به دستگیری، توقف اتومبیل و احضار متهم شود. وی درباره ابهام قانونی در مورد برخی با بدحجابی گفت: طبق قانون بی حجابی جرم است و علاوه بر آن اگر فردی عملی انجام دهد که طبق قانون جرم نباشد اما عفت عمومی را جریحه دار کند می توان با وی برخورد کرد چرا که جریحه دار کردن عفت عمومی نیز جرم می باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی می تواند هر فر د مخل نظم جامعه را جمع آوری و اصلاح نماید، تصریح کرد: پلیس حتی در صورت عدم اصلاح می تواند پرونده را به دادسرا ارسال کند. وی افزود پلیس طبق قانون وظیفه و اختیار دارد که اگر جرم مشهود در رابطه بدحجابی مشاهده کرد افراد بدحجاب را دستگیر و حداکثر تا 24 ساعت پرونده را به دادگاه قضایی انتقال دهد. وی اغلب مجازات ها در موارد بدحجابی را جریمه عنوان کرد و افزود: برخورد با بدحجاب ها فقط در چارچوب قانون جایز شمرده می شود و در این رابطه نیز قانون گذار است که قانون را تعریف می کند. دادستان عمومی وانقلاب اصفهان خاطر نشان کرد: هر قدر نیروی انتظامی در برخورد با بدحجاب ها و ایجاد نظم در جامعه فعال عمل کند می بایستی ارگانهای فرهنگی نیز در ترویج فرهنگ حجاب بکوشند.