آرشیو دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
صفحه آخر
۲۴

رویدادهای فرهنگی، هنر

مراسم روز جهانی آفریقا چهارم خرداد ماه، با حضور سفرای کشورهای آفریقایی در تهران و مقامات وزارت امور خارجه و وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این سازمان به منظور تحکیم ارتباطات فرهنگی با قاره آفریقا برای دومین سال پیاپی آیین روز جهانی آفریقا را با ارائه برنامه های متنوعی برگزار می کند.

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به زبان انگلیسی چاپ و منتشر شد.

با توجه به نزدیکی فصل تابستان و ایام فراغت دانش آموزان و نظر به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و در نهایت مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان کانونهای فرهنگی و مجموعه های ورزشی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران آماده ارائه خدمات به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می باشند.

آموزش تفسیر قرآن ویژه خانم ها و آقایان در فرهنگسرای تهران برگزار می شود، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 44141133 تماس حاصل نمایند.

نخستین همایش منطقه ای تحت عنوان حقوق خانواده در واحد شهر ری با حضور مهمانان برگزار می شود مراسم فوق صبح امروز در مجتمع دانشگاهی یادگار امام برگزار می شود.

نمایشگاه آثار خط نقاشی و نقاشی آقای کرمی در نگارخانه پاسارگاد افتتاح شد.

کرمی در سال 1328 در کرمانشاه دیده به جهان گشود و تاکنون در 12 نمایشگاه انفرادی و 30 نمایشگاه دسته جمعی شرکت داشته اند. علاقه مندان می توانند از ساعت 17 الی 21 جهت بازدید به نگارخانه پاسارگاد، خیابان دولت چهار راه قنات کوی سلمی، کاشی 26 مراجعه نمایند.

نگارخانه مس نگار نمایشگاه آثار نقاشی قاجار استاد محمد رضا فرزانه، تحت عنوان تک چهره ها را به مناسبت روز جهانی موزه از بیست و نهم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته برگزار می نماید.

مهدی کاموس نویسنده کودک و نوجوان کشور گفت: فرهنگ سازی، لزوم توجه به تربیت دانش آموز دانش پژوه و کتابخوان از سوی اولیای مدارس، ایجاد زنگ مطالعه در مدارس، تغییر شیو های تدریس، حذف کنکور، از بین بردن ارزش مدرک گرایی به عنوان راهکارهایی مفید در جهت علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه کتابهای غیر درسی است.