آرشیو دو‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۳
صفحه آخر
۲۴

از 27 لغایت 29 اردیبهشت ماه در مشهد بیست و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان برگزار می شود

بخش فرهنگی بیست و یکمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان سراسر کشور با حضور 350 دانشجوی برتر از بیست و هفتم اردیبهشت ماه به مدت سه روز در تالار رازی دانشگاه مشهد برگزار می شود.

این مطلب را دکتر عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ما وی از مشارکت 450 دانشگاه و مراکز آموزش عالی در مراحل اولیه و مقدماتی جشنواره خبر داد و گفت: بیش از 175 هزار دانشجو در مراحل مختلف جشنواره حضور پیدا کردند که در مرحله پایانی 350 نفر به رقابت خواهند پرداخت.

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در بخش دیگری از مصاحبه به محل برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این مراسم در دانشگاه مشهد برگزار خواهد شد و بسیاری از مراکز دانشگاهی و نهادهای انقلابی در برگزاری این مراسم ما را یاری می کنند.

همین گزارش می افزاید رحیم خاکی مسئول فعالیت های قرآنی جهاد دانشگاهی نیز به حضور 62% دانشجویان دختر و 38% دانشجویان پسر در جشنواره اشاره کرد و یادآور شد بخش جنبی جشنواره که شامل رشته های ادبی و هنری است برگزار می گردد.

وی در پایان به رشته های جشنواره ملی قرآن دانشجویان سراسر کشور اشاره کرد و گفت: شرکت کنندگان در رشته های قرائت، ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء و حفظ کل،ترجمه و تفسیر به رقابت می پردازند.