آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۸
خبر
۷

حرکت قابل ملاحظه ای برای شروع پروژه ها دیده نمی شود

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مشکلی برای تامین مصالح ساختمانی پروژه های عمرانی نداریم و تنها مشکل موجود، تزریق به موقع اعتبارات، مبادله موافقتنامه ها و شروع پروژه های عمرانی است.

حجت الاسلام محمد شاهی عربلو در رابطه با نامشخص بودن نحوه هزینه کرد بودجه های عمرانی و عدم ارائه موافقتنامه ها میان دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: نگاه مجلس این بود که دولت نمی تواند در 6ماه اول سال اعتبارات عمرانی را هزینه کند و پروژه های عمرانی را به اتمام برساند و به همین دلیل بودجه های عمرانی را کسر کرد، ولی اکنون میدان آزمایش است و باید دید که دولت چه قدر در وعده های خود مصمم و موفق خواهد بود. وی با بیان این که حرکت محسوس و قابل ملاحظه ای را در رابطه با شروع پروژه های عمرانی از دولت ندیده ایم، گفت: اگر دولت می خواست تحرک جدیدی به این وضعیت بدهد، قراردادها باید مبادله می شد و پروژه های عمرانی به مرحله آغاز می رسید، ولی 2 ماه از ابتدای سال می گذرد و هنوز حرکت خاصی را دراین باره شاهد نیستیم. شاهی عربلو، ابراز امیدواری کرد: در 4ماه باقی مانده از نیمه اول سال جاری، دولت تغییر و تحولی در وضعیت موجود ایجاد کند تا پروژه ها سریعا تکمیل شوند و بودجه های مصوب را هزینه کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عدم شروع بسیاری از پروژه ها در استان های کشور، گفت: اگر سریعا اعتبارات در اختیار مجریان و پیمانکاران طرح ها قرار بگیرد، با توجه به پتانسیل های بالایی که وجود دارد، می توان امیدوار بود که دولت به وعده خود مبنی بر تکمیل پروژه های عمرانی و جذب بودجه های عمرانی در 6ماه اول عمل کرده است.

وی با بیان این که به توانمندی دولت در ایجاد یک حرکت استثنایی برای آغاز پروژه ها خوشبینم، گفت: اگر دولت نتواند تا خرداد ماه موافقت نامه ها را رد و بدل کند، طبعا مجلس نیز از موضع امیدواری خود خارج خواهد شد.