آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۹۵۸
نگاه سوم
۸

روزهای خوب برای سینما

آمار فروش فیلم های ایرانی به نمایش درآمده در سینماهای پایتخت تا تاریخ جمعه 22 اردیبهشت ماه از سوی بنیاد فارابی اعلام شد.

«چند می گیری گریه کنی؟» به کارگردانی شاهد احمدلو که از چهارشنبه گذشته نمایش خود را آغاز کرده است بعد از سه روز نمایش در 16 سالن سینما به فروش چهارده میلیون و 542 هزار تومان رسید. در این آمار فروش آخرین ساخته تهمینه میلانی «آتش بس» در 17 روز نمایش در 20 سینما فروشش به بیش از 208 میلیون تومان دست یافت. همچنین «هوو» در پنجاه روز نمایش در 8سینما، به فروش بیش از 270میلیون تومان دست یافت.

«ازدواج به سبک ایرانی» به کارگردانی حسن فتحی در 38 روز نمایشش در 13 سینما، بیش از 278 میلیون تومان فروخت. «زیر درخت هلو» که در 8 سینما بیش از دو ماه، به نمایشش ادامه می دهد به فروش 437میلیون تومان دست یافت. «یک تکه نان» کمال تبریزی که در 4سینما به نمایش خود ادامه می دهد، به فروش 77 میلیون تومانی دست یافت.همچنین «مربای شیرین» به کارگردانی مرضیه برومند در 24 روز نمایش در 10 سینما معادل 35 میلیون فروخت.تنها فیلم خارجی این دوره «خانه خنجرهای پران» در 12 روز نمایش در سه سینما، یک میلیون و 813 هزار تومان فروش داشت.

بیضایی در انتظار پروانه ساخت

بهرام بیضایی پس از دریافت پروانه ساخت، ساخت فیلم جدید خود را آغاز می کند. بیضایی روز دوشنبه گفت: فیلمنامه این فیلم عنوان موقتی دارد و چون هنوز پروانه ساخت آن صادر نشده، درست نیست که عنوان آن را ذکر کنیم. بیضایی در پاسخ به سوالی درباره مضمون اصلی فیلم و تفاوت آن با فیلم قبلی اش سگ کشی، از توضیح دادن درباره آن خودداری کرد. بیضایی در پاسخ به سوالی درباره انتشار سی دی و نسخه ویدئویی شب هزار و یکم گفت: فکر نکنم سی دی این نمایش منتشر شود. ولی در عوض قرار است جلد دوم کتاب ریشه یابی درخت کهن با عنوان هزار افسان کجا است منتشر شود.

وی ادامه داد: این کتاب قرار بود در نمایشگاه کتاب منتشر شود که متاسفانه به این نمایشگاه نرسید. بیضایی تاکید کرد: من قصد انجام خیلی کار ها را دارم ولی شرایط برای انجام این کار ها مهیا نیست.