آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۵، شماره ۵۸۶۷
سیاسی
۲

مقام معظم رهبری، درگذشت حجت الاسلام محی الدین فاضل هرندی را تسلیت گفتند

در پی درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محی الدین فاضل هرندی رحمه الله علیه، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش خبرگزاری “مهر”، متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت مرحوم مغفور حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محی الدین فاضل هرندی رحمه الله علیه را به خانواده محترم و فرزندان مکرم ایشان و نیز به همه علاقمندان وارادتمندان آن عالم خدوم و مجاهد تسلیت می گویم، ایشان عمری را در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و حوزه های علمیه گذرانیدند و امید است خدمات ایشان در نزد حضرت حق جل و علا مشکور و روح ایشان مشمول مغفرت و رحمت الهی باشد.

سید علی خامنه ای

27/اردیبهشت/1385

غ مراسم بزگداشت آیت الله فاضل هرندی،پنجشنبه با حضور حضرات آیات شبیری زنجانی، جوادی آملی، امینی، اشتهاردی و نمایندگان دفاتر مراجع معظم تقلید و سایر اقشار مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد. به گزارش مرکز خبر حوزه، در این مراسم یکی از فضلای حوزه علمیه قم با تاکید بر جایگاه تفکر دینی و معنوی در سعادت اخروی انسان ها گفت: انسان همانند سایر موجودات مادی محکوم به مرگ است و کسانی که معتقد به خداوند و عالم پس از مرگ نباشند مرگ را پایان زندگی می پندارند ولی مومن می داند که مرگ پایان زندگی نیست بلکه تولد جدیدی در عالم برزخ است.

آیت الله فاضل هرندی متولد 1313، از شاگردان بارز حضرت امام خمینی(ره) بود و از محضر حضرات آیات عظام بروجردی، محقق داماد، گلپایگانی و اراکی (ره) کسب دانش نمود.