آرشیو دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۱۱۱۹
فرهنگ و هنر
۱۶

برندگان جایزه شیر طلایی ایرانی اعلام شدند

برگزارکنندگان دومین دوره جایزه شیر طلایی ایرانی که مراسم اهدای آن اکتبر امسال در بوداپست مجارستان برگزار می شود، نام سه تن از برندگان نهایی این جایزه را در گروه های ادبیات و هنرهای نمایشی اعلام کردند.

«بروس بهمنی» بخاطر کتاب مصور قصه های رستم شاهنامه، «هوارد لی» برای کتاب کودک «جمشید و کوه گمشده نور» در گروه ادبیات و «داستین الیس» برای ساخت فیلم انیمیشن «بابک و دوستان» در گروه هنرهای نمایشی از جمله برندگان این جایزه هستند.

آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه WAALM بنیانگذار جایزه شیر طلایی ایرانی اعلام کرده است که برندگان امسال این جایزه بیشتر از میان جوانانی هستند که از طریق آثار خود، فرهنگ ایرانی، ادبیات و تاریخ شفاهی ایران زمین را به نسل جوان جهان امروز معرفی کرده اند.

آکادمی جهانی هنر، ادبیات و رسانه با اهدای جایزه شیر طلایی پیشگام حمایت، توسعه و تشویق داستان نویسی، شعر، هنرهای نمایشی و تجسمی، روزنامه نگاری حرفه یی و تولیدات رسانه یی جامعه ایرانیان خارج از ایران و هنرمندان جهان شده است. بیش از شش ملیت مختلف در دومین دوره جایزه سالیانه شیر طلایی ایرانی شرکت کرده اند تا در دریافت 50 جایزه یی که WAALM در گروه های مختلف خود اهدا می کند، به رقابت بپردازند. این جایزه در گروه های مختلفی از جمله داستان نویسی، شعر، نمایشنامه نویسی، فیلمنامه نویسی، فیلمسازی، بازیگری، موسیقی و رسانه اهدا می شود.

جایزه شیر طلایی ایرانی در دوره اول خود که در سالن «گراند رویال» بوداپست برگزار شد، با اهدای جایزه به بیش از 25 هنرمند، موسیقیدان و ادیب از آنها تقدیر به عمل آورد.