آرشیو سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۸۵، شماره ۵۸۷۰
شهرستان ها
۶

رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما: سلامت، تخصص و تعهد مدیران در اصلاح امور نقش کلیدی دارد

گرگان - خبرنگار رسالت:

سلامت، تخصص و تعهد مدیران در اصلاح امور نقش کلیدی دارد. این مطلب را دکتر مظفر رئیس شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، در جمع معاونین و مدیران مرکز گلستان بیان کرد و افزود: ما معتقدیم که صدا وسیما یک دانشگاه است و این دانشگاه می تواند جامعه را اصلاح کند و مسائل و مشکلات آن را برطرف نماید. مظفر با اشاره به نقش سنگین و مهم رسانه به عنوان واسطه بین مردم و حاکمیت و انعکاس پیام مردم به مسئولان گفت: این وظیفه سنگینی است و کار ساده ای نیست چرا که رسانه باید در انتقال پیام حاکمیت به مردم و همسو کردن رفتار، گفتار و شخصیت آنها از روش اقناعی استفاده نماید.

وی عصر ارتباطات را عصر اقناع دانست و افزود: اگر چه در دنیای امروز بعضی از حاکمان از روش تهدید تطمیع استفاده می کنند اما رسانه ملی وظیفه اقناع جامعه را برعهده دارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن قدردانی از اقدامات اخیر صورت گرفته در رسانه ملی و استانی گفت: بسیاری از تلاشهای ثمره دلسوزی فرزندان انقلاب است و تلاشهایی که در جهت ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و توسعه متوازن در رسانه صورت گرفته بسیار زیاد بوده هرچند به واسطه نقش مهم صدا و سیما باید تلاشهای عمیق تر شود تا خلاءهای موجود در عرصه نیازهای جامعه و مصلحت ها از بین برود.

دکتر مظفر کارآمدی رسانه را در گرو اندیشه بیشتر دانست و با اشاره به شرایط زمانی و حضور صدها شبکه ماهواره ای که سراسر کشور را احاطه کرده اند. نقش الگوها را در سال پیامبر اعظم(ص) موثر دانست و گفت: رسانه ملی و استانی موظف است با بهره گیری از وظایف هنری و ویژگی های ممتاز خود پیامبراعظم(ص) و سایر بزرگان دین را به عنوان الگوهایی ارزشمند به جامعه معرفی نماید. وی اظهار داشت: باید فاصله بین سیاستگزاری تا تولید و پخش برنامه ها تا حد امکان کم شود. در بخش نظارت در رسانه ملی و استانی به نحوی باید هماهنگی بین فرایند سیاستگزاری تا برنامه ریزی صورت گیرد. به طوری که مجموعه همکاران به نظارت مهم خود کنترلی توجه جدی و عمیق داشته باشند.